دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۰۴
IOTC
سه شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۹۵
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

برگزاری مراسم جشن میلاد امام علی (ع) در جزیره خارگ

مراسم جشن میلاد مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) با حضور کارکنان صنعت نفت و پتروشیمی، مردم و مسئولان محلی در جزیره خارگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حجت‌الاسلام علی مقدم از روحانیون جزیره خارگ در این مراسم که در مسجد امیرالمومنین (ع) جزیره خارگ برگزار شد، اظهار کرد: شکاف خانه خدا یک معجزه است که هیچ‌کس آن را نمی‌تواند منکر شود.
 
وی افزود: فاطمه بنت اسد هنگامی که مشکلاتی برایش به وجود آمد، پرده خانه کعبه‌ای را گرفت که حضرت آدم آن را بنا و حضرت ابراهیم آن‌را بازسازی کرده بود و از روز اول به نام خدا و برای پرستش او بنا شده بود و برای به دنیا آمدن کسی که قرار است مولای جهان باشد، دیوار آن شکاف می‌خورد تا سه شب میزبان آنها باشد و حتماً این بنده‌ای بزرگ بوده که خداوند اینگونه تولدش را رقم زده است.
 
مقدم یادآور شد: این واقعه در واقع یک مهندسی الهی است که کسی به جز خداوند در آن دخیل نبوده و قبل از آن که در غدیر که حدیثی متواتر از بزرگان شیعه و اهل سنت است، در حضور 120 هزار نفر، پیامبر در حجت‌الوداع دست ایشان را بالا ببرد و معرفی کند، خداوند دست امام علی (ع) را بالا می‌برد.
 
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)، در طول 23 سال، بارها امام علی (ع) را جانشین خود معرفی می‌کند و مدام فضائل ایشان را بر می‌شمرد و دیگر کاری نماند که ایشان را به عنوان امیر و مولای جهانیان معرفی کند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: هم شیعه و هم سنی، هم دوست و هم دشمن، فضائل این امام بزرگوار را برشمرده‌اند و ما به ایشان افتخار می‌کنیم. همه ما از کودکی با ایشان بزرگ شده‌ایم و از لحظه راه رفتن، از لحظه حرکت کردن، قدم برداشتن و آغاز کارها، آموخته‌ایم که یا علی بگوییم و به او اقتدا کنیم.
 
در پایان این مراسم، برنامه‌های مولودی‌خوانی و جشن نیز برگزار شد و همچنین از فعالان عرصه‌های قرآنی در خارگ، تجلیل به عمل آمد.
(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید