جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۲
IOTC
چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۹۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تعمیرات اساسی گوی شناور شماره یک عسلویه

گوی شناور شماره یک پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه که تعمیرات اساسی آن توسط توانمندان شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد، به آب اندازی و آماده بارگیری و تحویل میعانات گازی پایتخت انرژی کشور به خریداران جهانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رئیس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه در باره این عملیات مهم گفت: گوی شناور شماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه از نوع WHBELAND RAIL  که قابلیت پهلو دهی و بارگیری نفتکش های تا ظرفیت 300 هزار تن را دارد و می تواند 6 هزار بشکه در ساعت میعانات گازی را به نفتکش منتقل نماید.
 
غلامعباس حیدری افزود: طبق استانداردهای بین المللی OCIMF  هر5 سال، گوی های شناور باید از محل نصب در دریا جدا و به ساحل انتقال یافته و تعمیرات اساسی و بازبینی های نهایی آن انجام شود.
 
وی ادامه داد: در این رابطه، ابتدای سال گذشته طی بازرسی های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران و اعلام گزارش به مدیریت شرکت، پروژه تعمیرات اساسی SBM شماره یک در دستور کار شرکت پایانه ها قرار گرفت و به حول قوه الهی مهندسان این شرکت به همراه دیگر پیمانکاران داخلی توانستند با امکانات محدود  موجود این مهم را به سرانجام برسانند.
 
حیدری با اشاره به اهم فعالیت های انجام شده جهت تعمیرات اساسی گوی شناور(SBM) شماره یک عسلویه یادآور شد: پس از برپایی کارگاه تعمیراتی در ساحل خلیج فارس، عملیات جدا سازی گوی شناور ( SBM ) از موقعیت جغرافیایی در دریا و انتقال به کارگاه ساحل آغاز شد و بلافاصله بخش چرخان این دستگاه از بدنه که شامل سه بازوی متصل به بخش چرخان مرکزی است ، جداسازی شد.
 
وی گفت: انجام بازرسی فنی و تشخیص قسمت های آسیب دیده، تعیین درصد پوسیدگی وارائة دستورالعمل های اجرایی، یک فرآیند فنی و عملیاتی مهم بود که به وسیله کارشناسان بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد.
 
رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه تصریح کرد: پس از تعمیرات اساسی، ترمیم و ساخت و تعویض قطعات پوسیده و آسیب دیده، سند بلاست و رنگ آمیزی قسمت های مختلف گوی شناور ( SBM ) طبق دستورالعمل های اجرایی صادره از سوی بازرسی فنی شرکت با موفقیت کامل به پایان رسید و پس از آن آزمایش های مختلف، نظارت، بازرسی و تست تمامی قطعات نصب شده گوی شناور( SBM) نیز انجام شد.
 
حیدری یادآور شد: با انجام تمامی این فعالیت ها ، عملیات انتقال گوی شناور( SBM ) به موقعیت جغرافیایی و استقرار آن در عمق 45 متری خلیج فارس  و نصب در محل توسط شش رشته زنجیر به طول هر رشته 300 متر انجام شد و پس از اطمینان از صحت نصب گوی شناور شماره یک ( SBM ) آماده بارگیری و صادرات میعانات گازی شد.

 

(چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید