شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۰
IOTC

معرفی جایگاه واقعی صنعت نفت با ایجاد موزه نفت

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: ایجاد موزه نفت، جایگاه واقعی و تاریخی صنعت نفت ایران را برای جامعه جهای امکان پذیر می سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در حاشیه برگزاری نوزدهیمن نمایشگاه نفت، گاز، پالایش وپتروشیمی درباره اهمیت احداث موزه با موضوع نفت و رخدادادهای این صنعت ، گفت: صنعت نفت ایران به عنوان یکی از پرافتخار ترین صنایع و فعالیت های اقتصادی کشور است که معرفی جایگاه تاریخی واقعی آن را می توان در قالب موزه به نمایش گذاشت.

اکبر نعمت الهی گفت: هم اکنون بیش از 600 هزار موزه در دنیا فعالیت می کنن که بیش از 200 مورد آن مربوط به صنعت نفت است و ازاین تعداد، یکصد مورد آن نیز در کشور آمریکا قرار دارد.

وی اظهار کرد: وجود این تعداد موزه در دنیا، حکایت از نقش و اهمیت آن در ایجاد تحولات علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورها دارد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت درباره اهمیت احداث موزه نفت درکشورمان نیز گفت: برای این که بتوان در تاریخ پیش روی کشورمان ازاین ماده سیاه( نفت) برای رقم خوردن بهترین اتفاق ها بهره ببریم و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و هنری را نیز بهتر بشناسیم، سه موزه نفت، احداث خواهد شد.

به گفته نعمت الهی، این موزه ها با رویکردهای مختلف در سه شهرمسجد سلیمان، آبادان و تهران احداث و نفت و رخدادهای آنها در معرض دید عموم مردم ایران و جهان قرار خواهد گرفت.

وی رویکرد احداث موزه نفت مسجد سلیمان را نمایش تاریخ صنعت نفت و تاثیرات علمی، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن خواند و گفت: درآبادان نیز چنین موزه ای با رویکرد معرفی صنعت نفت به ویژه پالایشگاه آبادان و تاثیر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و هنری مقاومت احداث خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت درباره موزه نفت تهران گفت: موزه صنعت نفت تهران بارویکرد به موزه های علم و تکنولوژی، چیستی، جایگاه و اهمیت نفت در جهان با نگاه آموزشی به شناسایی کشف، استخراج، تولید، توزیع و مصرف ایجاد می شود.
نعمت الهی تاکید کرد: معرفی جایگاه تاریخی و واقعی صنعت نفت با احداث چنین موزه هایی،ایران را در 10 سال آینده به یکی از پر بازدید ترین کشورها در حوزه نفت تبدیل خواهد کرد./ منبع: mop.ir

 
(چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید