جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۶
IOTC
پنج شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۸۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پیشرفت 84 درصدی پروژه احداث حوضچه فراگیر شمال/ امکان پهلوگیری کشتی های 12 هزار تنی در پایانه نفتی شمال

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از پیشرفت 84 درصدی پروژه احداث حوضچه فراگیر شمال خبر داد و گفت: به زودی حداکثر آبخور مجاز کشتی ها در پایانه نکا به عمق 9 متر می رسد.

پیشرفت 84 درصدی پروژه احداث حوضچه فراگیر شمال/ امکان پهلوگیری کشتی های 12 هزار تنی در پایانه نفتی شمال
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی با بیان اینکه به زودی حداکثر آبخور مجاز کشتی ها در پایانه نفتی شمال به عمق 9 متر می رسد، افزود: این عمق برای کشتی های 12 هزار تنی برای پهلوگیری عمق مناسبی است.
وی افزود: در صورت توافق شرکت ملی نفت ایران با رسیدن به عمق 9 متر پروژه را راه اندازی می کنیم و رسیدن به عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی های بیش از 12 هزار تنی را به بعد موکول می کنیم.
موسوی تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه بر اساس برنامه، ضمن انتقال ظرفیت نفت خام از حوضچه موجود به حوضچه فراگیر، میزان انتقال نفت خام می تواند تا 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
انجام عملیات لایروبی در حوضچه فراگیر و کانال ورودی تا عمق 9 متر بر اساس نقشه های تفضیلی طرح و ریزش مصالح در نواحی مشخص شده استحصالی و همچنین اجرای لایروبی در محل احداث موج شکن های یال غربی و شرقی حداکثر تا تراز حدود 12 متر و انتقال مواد لایروبی به عمق 20 متری دریا (حدود فاصله 8 متری از ساحل) از جمله عملیات اجرایی مربوط به پروژه حوضچه فراگیر بوده است.
هم اکنون حداکثر آبخور مجاز کشتی ها در اسکله های پایانه نفتی شمال 4.5 متر بوده که با توجه به پیش بینی ساخت حوضچه فراگیر، حداکثر آبخور در نهایت به 15 متر خواهد رسید تا کشتی های بزرگتر و با ظرفیت بالای 63 هزار تن بتوانند در پهلو گاه های این ترمینال پهلو گرفته و عملیات انتقال نفت خام را انجام دهند./ nioc.ir
(پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید