یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱
IOTC
شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۷۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

برگزاری همایش خانواده در بهداشت و درمان صنعت نفت خارگ

در سومین روز از هفته سلامت، همایش خانواده با شعار «خانواده ، خاستگاه خود مراقبتی»، در محل سالن اجتماعات بهداشت و درمان صنعت نفت خارگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت خارگ در این همایش با اشاره به اهمیت معنوی مقوله خودشناسی، تصریح کرد: انسان در گام نخست باید خودشناسی را در اولویت قرار داده تا بتواند با شناخت و مراقبت از خود در جهت کمال گام بردارد.

دکتر لشکری در باره بالا بودن سطح هزینه های درمان یک بیماری نسبت به پیشگیری آن افزود: به طور قطع با ارتقای سطح آگاهی از طریق آموزش، پیشگیری نیز افزایش یافته و آینده ای بهتر و فرزندانی سالم تر خواهیم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری دوره های آموزشی توسط بهداشت و درمان صنعت نفت بتوان به بهبود سلامت جسم و روان و آگاهی مردم جزیره خارگ کمک کرد.

مدیر خدمات پرستاری (مترون) بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ با بیان اهمیت «خودمراقبتی» در فرهنگ سلامت اظهار داشت: مراقبت از خود در حقیقت رعایت قوائد ساده رفتاری در رابطه با رژیم غذایی ، خواب، ورزش، وزن بدن، مصرف دخانیات، الکل و داروها است.

رضا عزیزی بر ضرورت انجام مستمر و مرتب معاینات دوره ای تاکید کرد و ادامه داد: از جسم و روان خود مراقبت کنیم تا نیازمند درمان نباشیم.

مینا صالحی، کارشناس سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت خارگ نیز با اشاره به «رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان» گفت: یکی از عوامل موثر در شکل گیری شخصیت نوجوان، محیط خانواده وی است و والدین باید با مسائل خاص سنین نوجوانی به خوبی آشنا باشند.

وی با بیان این که بسیاری از معضلات روانی، اجتماعی و رفتارهای ناسالم ریشه در دوره نوجوانی دارد، افزود: خانواده ها باید ضمن پذیرش بلوغ در فرزند خود با حساسیت و ظرافت بیشتری با وی رفتار کنند و آگاهی داشته باشند که نوجوان امروز، کودک دیروز نیست و خواسته ها و نیازها و در یک کلام دنیای وی کاملا دگرگون شده است.

سروه فرجی کارشناس طب صنعتی نیز ضمن ارائه مبحث «سلامت و خودمراقبتی» به مثلث طلایی سلامت اشاره کرد و افزود: این مثلث از سه بعد جسمی، روانی و اجتماعی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: خواب کافی و مناسب به مدت 8 ساعت در روز، کنترل وزن و حفظ تعادل آن، سلامت روان و مدیریت استرس، یادگیری و خودآگاهی به منظور افزایش اعتماد به نفس و نیز داشتن سلامت اجتماعی با تعامل خوب با مردم و محیط اطراف و همچنین داشتن خانواده ای سالم که اعضای آن از حمایت یکدیگر برخوردار بوده و نسبت به هم احساس مسئولیت داشته باشند، می تواند این مثلث را به خوبی تکمیل کند و از ما انسانی سالم بسازد.

(شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید