جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۲
IOTC
دوشنبه / ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۶۰۷
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

اولویت نفت در اجرای پروژه‌ها حمایت از سازندگان ایرانی است/ اختصاص ۴ درصد از قراردادها برای ایفای مسئولیت‌ اجتماعی نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: این شرکت نه تنها در دوران تحریم بلکه حتی زمانی هم که تحریمی وجود نداشت، حمایت از سازندگان ایرانی را جز لاینفک قراردادهای نفتی قرار داده بود.

اولویت نفت در اجرای پروژه‌ها حمایت از سازندگان ایرانی است/ اختصاص ۴ درصد از قراردادها برای ایفای مسئولیت‌ اجتماعی نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مسعود کرباسیان، صبح امروز (۲۷ مردادماه) در آیین امضای مرحله دوم قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت اظهار کرد: ایده اجرای پروژه های نفتی به شیوه EPD-EPC  در سال ۱۳۹۵ از سوی وزیر نفت مطرح و از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران دنبال شد، تا اینکه در سال ۱۳۹۷ به تصویب شورای اقتصاد رسید و ۳۳ طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت برای اجرا در سه مرحله تعریف شد.

 

وی با بیان اینکه از تجربیات مرحله نخست اجرای طرح های نگهداشت و افزایش تولید در مراحل بعدی استفاده می شود، اظهار کرد: نگاه به توسعه ساخت داخل از نقاط قوت این پروژه هاست این در حالی است که طراحی این پروژه ها مربوط به دوران برجام است یعنی در همان زمان هم که تحریمی وجود نداشت، توجه نفت به ساخت داخل و پرورش توانمندی ایرانی بوده است.

معاون وزیر نفت مجموع تولید نفت حاصل از اجرای طرح های نگهداشت و افزایش تولید نفت را ۲۸۰ هزار بشکه اعلام کرد و گفت: تاکنون قرارداد ۲۳ پروژه امضا شده که در صورتی که ۱۰ قرارداد باقیمانده در سال جاری امضا شود، به رقم افزایش تولید بالاتری می رسیم. در ضمن گفتنی است هزینه های اجرای این پروژه ها از مصوب شورای اقتصاد هم کمتر برآورد می شود. در کل کارهای خوبی در این حوزه انجام شده به طوری که جا دارد جایی خارج از مجموعه صنعت نفت مستند سازی شود که چگونه در این شرایط ایده به مرحل عمل درآمده است.

به گفته وی، بهره مندی از دستاوردهای طرح بومی‌سازی کالاهای پرمصرف صنعت نفت و همچنین اختصاص ۴ درصد از هر قرارداد برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت از دیگر وجوه قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت  است. در ضمن وزیر نفت هم به تازگی برای تحقق سریع‌تر مسئولیت‌های اجتماعی ابلاغیه ای مبنی بر اینکه اعتبارهای مورد نیاز اختصاص یابد و فعالیت‌های تعریف‌شده اجرایی شود، صادر کرده است..

کرباسیان با یادآوری اینکه قرارداد مرحله نخست طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، بهمن ۱۳۹۷ به ارزش ۷۴۰ میلیون یورو و با هدف افزایش حدود ۷۵ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت، امضا شد، گفت: سهم ساخت در اجرای این مرحله از پروژه ها، بیش از ۷۰ درصد بود که با اجرای کامل همه قراردادها، به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه، ۱۸ دکل حفاری در پروژه‌های مرحله یک مشغول فعالیت هستند، افزود: با آغاز مرحله دوم پروژه های نگهداشت و افزایش تولید نفت تعداد دکل افزایش و از مرز ۲۳ دکل خواهد گذشت. مرحله سوم قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت هم  بر اساس برنامه قرار است تا پایان سال امضا ‌شود.

 

قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با هدف حفظ جریان کار و اشتغال در صنعت نفت، صبح امروز با حضور وزیر نفت، میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت فلات قاره و ۱۴ شرکت ایرانی امضا شد.

(دوشنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۲۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید