یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۳۹
IOTC
شنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۵۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

صرفه جویی بیش از 230 میلیارد ریالی شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه عملیات

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از صرفه جویی بیش از 230 میلیارد ریالی این شرکت در حوزه عملیات خبر داد و گفت: این صرفه جویی از طریق حذف هزینه های غیرضروری بدون کاهش خدمات رفاهی و هزینه های پرسنلی انجام شده است.

صرفه جویی بیش از 230 میلیارد ریالی شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه عملیات
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی از انجام تعمیرات اساسی و نصب بازوی بارگیری شماره 2 پهلوگاه 11 اسکله غربی و تعویض خط 48 اینچ یال شمالی اسکله شرقی به عنوان یکی از فعالیت های برجسته این شرکت در راستای صرفه جویی در منابع مالی صنعت نفت کشور خبر داد و افزود: جداسازی، تعمیرات اساسی و نصب بازوی این بازوی بارگیری منجر به صرفه جویی در حدود 70 میلیارد ریال شده است.
وی ادامه داد: بازوی بارگیری شماره 2 پهلوگاه 11 اسکله غربی از ابتدای سال 1389 به علت اشکالات فنی از سرویس خارج و پیاده سازی آن در تیرماه سال 1392 با برنامه ریزی دقیق و بدون هیچ گونه حادثه ای انجام شد. پس از پیاده سازی بازو با انتقال آن به کارگاه تعمیرات، دمونتاژ آن انجام و پس از تعمیرات و تعویض اجزای بازو در نهایت تمامی قطعات فلزی بازو سندبلاست، رنگ آمیزی و مونتاژ شد ضمن اینکه تست ایستایی تمام قطعات این تجهیز نیز در فشار بالا با موفقیت انجام شد. پس از تعمیرات اساسی و آماده سازی بازو، عملیات نصب بازو انجام شد.
موسوی همچنین از ارایه خدمات شرکت پایانه های نفتی ایران با استفاده از منابع داخلی به پتروشیمی برزویه خبر داد و گفت: این خدمات شامل اندازه گیری میعانات گازی دریافتی، تهیه و صدور اسناد بارگیری و انجام آزمایشات شیمیایی محموله های تحویلی، بوده است.
وی مهم ترین پروژه های عملیاتی این شرکت را احداث 4 مخزن یک میلیون بشکه ای در خارگ، احداث حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال، تعمیرات اساسی اسکله شرقی و غربی، بازرسی از خطوط لوله دریایی به روشROV، بازرسی از کف مخازن با دستگاه MFL و تعمیرات اساسی گوی شناور شماره یک برشمرد.
موسوی یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد شرکت پایانه های نفتی ایران را میزان ظرفیت ذخیره سازی آن اعلام کرد و گفت: افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام به منظور پشتیبانی از تولید و استمرار ایمن و پایدار صادرات نفت خام، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است از این رو برای رسیدن به استانداردهای جهانی نیاز به افزایش ظرفیت ذخیره سازی در این شرکت به عنوان یک نیاز جدی مطرح است که در این راستا پروژه احداث 4 مخزن یک میلیون بشکه ای در خارگ تعریف و به مرحله اجرا در آمد.
(شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید