جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۰۳
IOTC
یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۵۲۶
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

ششمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با کنترل ویروس کرونا برگزار شد

یکشنبه ( 24 فروردین ) ششمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با کنترل ویروس کرونا و با هدف تشریح آخرین مدل کنترل ویروس کوید 19 و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند برگزار شد.

ششمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با کنترل ویروس کرونا برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، ششمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در ارتباط با کنترل ویروس کرونا و با هدف تشریح آخرین مدل کنترل ویروس کوید 19 و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند با حضور مدیر ارشد شرایط اضطراری خارگ ، اعضای شورای تامین و مسئولین  بخش خارگ ، روسای منطقه شرکت های نفتی مستقر در جزیره ،فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری خارگ در این نشست گفت:مبارزه با ویروس کرونا در حال حاضر به اولویت اول کشور های دنیا تبدیل شده و همه کشورها به نوعی با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند و همه سیستم های حمل و نقل ، کارخانه های تولیدی و بنگاه های اقتصادی متاثر از این ویروس هستند .
اسدروز افزود : با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره خارگ به عنوان منطقه ای راهبردی و استراتژیک که از اقصی نقاط کشور به این جزیره تردد وجود دارد،می طلبد که تمرکز بیشتری بر این موضوع داشته باشیم .
وی در ارتباط با جلوگیری از شیوع کرونا اظهار داشت : مجموعه ای از اقداماتی که طی دو ماه اخیر در تمامی حوزه ها   انجام شده حاصل کار تیمی است که این خود باعث شده که وضعیت این جزیره که پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  است در بهترین وضعیت ممکن باشد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری خارگ افزود : همزمان با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور نشست های مختلفی از بهمن ماه سال قبل تا کنون به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد که در این نشست ها بر دو محور حساسیت و آمادگی در صورت بروز تهدید تاکید شده  که بتوانیم آسیب پذیری را به حداقل ممکن برسانیم.

اسدروز ادامه داد: مدل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با موقعیت جزیره خارگ بومی سازی شده و بایستی همه  تلاش های صورت گرفته توسط بخش های مختلف باید بر اساس این مدل و  در چارچوب علمی آن انجام شود .

وی تصریح کرد: چشم اندازی که ما باید دنبال کنیم شامل چهار گام اساسی پیشگیری، غربالگری ، آزمایشات تشخیصی و درمان است.

مدیر ارشد شرایط اضطراری خارگ اضافه نمود : در گام پیشگیری  توجه به سلامت و منابع انسانی دارد که گام سلامت شامل سلامت فردی ، اجتماعی ، روانی و تغذیه است و  گام نیروی انسانی  اقدامات لازم در جهت کاهش حضور نیروی انسانی ، کنترل عبور و مرور و خود اظهاری را شامل می شود .

اسدروز تاکید کرد:  در این نشست  در قالب ساختار این مدل مدیریت بحران، وظایف و مصوباتی احصا داشت که لازم است دستگاههای مرتبط در راستای بهبود شرایط وهماهنگی بیشتر برای جلوگیری از شیوع این ویروس بر این اساس اقدام نمایند.

مدیرارشد شرایط اضطراری در ادامه افزود : علاوه بر وظایف احصا شده در آخرین مدل کنترل کووید ۱۹؛موارد دیگری شامل  تعطیلی مساجد و نظارت بر اصناف و رعایت مصوبات وزارت بهداشت در مورد فاصله گذاری هوشمند و آموزش افراد، تامین و توزیع وسایل حفاظت فردی و ضدعفونی معابر عمومی، اطلاع رسانی و انتشار اخبار از کانال صحیح، برنامه ریزی منظم ورود وخروج به جزیره،ادامه تعطیلی باشگاه ها و رستوران ها، پایش کارکنان و عوامل دخیل در امر تهیه و طبخ مواد غذایی، ادامه تعطیلی اماکن و مشاغل پرخطر مطابق با دستورالعمل کمیته ملی مقابله با کرونا ، برگزاری جلسات با حداقل نفرات، غربالگری روزانه و هفتگی افراد تا عادی شدن شرایط کشور تصمیم گیری شد.

(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹) ۲۳:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید