شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۲
IOTC
سه شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۵۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

افزایش توان عملیاتی پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش توان عملیاتی پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه با نصب گوی شناور شماره یک در ساحل منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی یادآور شد: تعمیرات اساسی گوی شناور شماره یک عسلویه از دو سال پیش برنامه ریزی شده بود که پس از تامین قطعات مورد نیاز، جداسازی آن از سطح دریا انجام شد و به ساحل اسکله پارس عسلویه انتقال یافت.
 
وی ادامه داد: تعمیرات اساسی این گوی شناور به وسیله متخصصان داخلی و تحت نظارت کارشناسان امور فنی و عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران آغاز شد و در اسفندماه سال گذشته در موقعیت مورد نظر به آب اندازی و نصب شد.
 
موسوی تصریح کرد: با نصب این گوی شناور توان و انعطاف عملیاتی بارگیری و صادرات میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت و تاخیر ناخواسته نفتکش ها کاهش یافت؛ همچنین حصول اطمینان از سلامت کارکرد گوی شناور هنگام سرویس دهی به مشتریان نفتی یکی از مهمترین دستاوردهای این پروژه مهم است.
 
به گفته مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، با اجرای این پروژه در داخل کشور، در هزینه حمل و جابجایی آن صرفه جویی قابل توجه ای انجام شد.
 
پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه دارای دو گوی شناور می باشد که 100 درصد عملیات بارگیری و صادرات میعانات گازی پارس جنوبی از این مسیر انجام می شود.
 
قابلیت و ظرفیت بارگیری از هر گوی شناور روزانه 600 هزار بشکه و برای نفتکش های با ظرفیت حداکثر 320 هزار تن است.
 
 
 
 
 
 
 
(سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید