شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۰
IOTC
شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تاکید معاون وزیر نفت بر حفظ و نگهداشت نیروهای انسانی توانمند

مهندس رکن الدین جوادی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر حفظ و نگهداشت نیروهای انسانی توانمند در بدنه صنعت نفت تاکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، جوادی در چهارمین گردهمایی مدیران تولید شرکت ملی نفت ایران که صبح امروز (17 اسفند) در مجموعه ورزشی و آموزشی شماره 3 (الهیه) برگزار شد، با بیان اینکه هر پروژه از سه بخش مهندسی، تدارکات، اجرا و راه اندازی تشکیل شده است، افزود: هر اشتباه، ولو کوچک در عملیات مهندسی، اثرات خود را به ترتیب در بخش تدارکات، اجرا و راه اندازی نشان می دهد از این رو باید از همان ابتدا و در مقدمات کار از وقوع مشکل و اشتباه، جلوگیری کرد.
لزوم هماهنگی و تعامل میان بخش تولید و توسعه
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و تعامل تنگاتنگ میان بخش تولید، توسعه و پشتیبانی، افزود: با استفاده از تجربیات موجود و همچنین آموزش های ملی و بین المللی باید به دنبال اصلاح سرچشمه ها باشیم زیرا با این اقدام، بسیاری از دغدغه ها در بخش تولید مرتفع می شود.
جوادی تصریح کرد: توجه به فرآیندهای تعمیرات و نگهداری که نتیجه آن افزایش تولید است نیز باید مورد توجه مدیران بخش تولید قرار گیرد.
وی افزود: خروجی این گردهمایی و نشت مشترک مدیران عامل، تولید و فنی باید منجر به تدوین فرآیندهای مکمل، بهبود فرآیندهای جاری و همچنین استاندارد کردن فرآیندها شود.
کارکنان باید میان منافع خود و سازمان پل بزنند
جوادی ضمن تاکید بر فرآیند فرهنگ سازی و ضرورت ایجاد تعلق خاطر در کارکنان صنعت نفت، گفت: کارکنان باید به این باور برسند که منافع صنعت،همان منافع خودشان است، این یک اصل جدی و غیرقابل انکار است که تنها در صورتی یک سازمان می تواند به موفقیت همه جانبه دست یابد که کارکنان نسبت به آن عرق و تعصب کاری داشته باشند.
معاون وزیر نفت افزود: برای تداوم چرخش چرخ های این صنعت عظیم، باید فرهنگ سازمان دوستی و هم راستا کردن اهداف شخصی و سازمانی در میان کارکنان صنعت نفت، احیا شود.
توجه ویژه به امر آموزش در بخش عملیات
وی با تاکید بر توجه به امر آموزش در صنعت نفت گفت: متاسفانه به منظور برگزاری دوره های آموزشی عملیاتی کمتر توجه شده است که انتظار می رود ضمن تقویت فرآیندهای افزایش بهره وری در سیستم های عملیاتی، به موضوع ساختارها و فرآیندها و همچنین مشکلات نرم افزاری (ساختاری/مدیریتی/تعمیراتی) توجه ویژه شود.
جوادی با بیان اینکه صرفه جویی در بخش های عملیاتی و بهره برداری به عنوان محور اقتصاد مقاومتی می تواند چراغ راه باشد، اظهار کرد: هر شخصی به تناسب وظیفه خود در مجموعه صنعت نفت باید از نسبت هزینه به درآمد حاصل از امور خود آگاهی داشته باشد.
معاون وزیر افزود: کارکنان ضمن توجه به نقش مهم و اثرگذار خود در فرآیند تولید، باید به نتایج خیر و شر حاصل از اقدام هایشان، آگاه باشند.
تمرکز بر حفظ و نگهداشت نیروهای انسانی توانمند
وی افزود: هدف ما در سال جدید باید تمرکز بر حفظ و نگهداشت نیروهای توانمند در بخش تولید و عملیات باشد. ضمن اینکه باید به بهداشت روانی نیروی انسانی در محیط کار توجه داشته باشیم.
به گزارش NIOC، چهارمین گردهمایی مدیران عامل، تولید و فنی شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران که از صبح امروز (17 اسفند) در باشگاه الهیه در حال برگزاری است، عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
(شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید