یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۶
IOTC
چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۴۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

نخستین رزمایش جستجو و نجات دریایی در جزیره خارگ برگزار شد

نخستین رزمایش جستجو و نجات دریایی، تخلیه اضطراری کشتی مسافربری و اطفا حریق، به همت HSE و مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران و بیمارستان خلیج فارس خارگ در این جزیره برگزار شد.

نخستین رزمایش جستجو و نجات دریایی در جزیره خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، مدیرعملیات عمومی خارگ در تشریح جزییات این رزمایش گفت: این رزمایش در یک حوزه وسیع و گسترده ، با هدف  آمادگی  در شرایط  اضطراری و بروز حادثه  طراحی شد تا ضمن  اطفا آتش فرضی کشتی  مسافربری  و انتقال  فوری  مصدومین  به شناور و بیمارستان  خلیج فارس خارگ  و خنک سازی  توسط یدک کش  آتشخوارانجام شود.

هاشم حقیقی ادامه داد: در عملیات، جستجوی هوایی برای یافتن مفقودین احتمالی انجام شد و سپس برای نجات یک نفر از مسافرین  شناور که به دریا سقوط  کرده بود  به وسیله یک فروند بالگرد عملیات جستجو و نجات انجام شد.

وی افزود: با یافتن فرد مفقود شدهف کشتی حادثه دیده  نیز به حوضچه  شرکت پایانه های نفتی  ایران جهت پهلودهی و نجات سرنشینان منتقل شد.

 حقیقی تصریح کرد: برای اجرای موفق چنین مانوری همکاری همه جانبه  لازم بود به نحوی که  اداره های خدمات دریایی و HSE شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیریت عملیات  عمومی، شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ، بیمارستان صنعت نفت خلیج فارس، بهداشت و درمان شهر، شرکت کشتیرانی والفجر8، حراست عملیات عمومی و با همکاری اداره  کل بنادر و دریا نوردی  استان  بوشهر در برگزار ی این  مانور شرکت  و همکاری فعال داشتند.

وی گفت: در این رزمایش اسکله مروارید جزیره خارگ برای  ورود به شناور و نقطه شروع عملیات در نظر گرفته شده بود  که تیم پزشکی  از این اسکله برای ورود به شناور ناجی و اعزام به منطقه رزمایش استفاده کردند.

(چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید