دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۲
IOTC
جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

علاقمندی شرکت های ژاپنی به سرمایه گذاری در حوزه بالادستی صنعت نفت

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی از توسعه روابط دو کشور جمهوری اسلامی و ژاپن در حوزه صنعت نفت و علاقمندی شرکت های ژاپنی به سرمایه گذاری در پروژه های عظیم حوزه بالادستی (Mega Projects) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران علی ماجدی در جریان سفر یک روزه سفیر ژاپن به جزیره خارک در نشست مشترک با مدیران پایانه های نفتی ایران، گفت: بخش عمده ای از درآمدهای ارزی کشور  از جزیره خارک که مروارید خلیج فارس است تامین می شود و این جزیره نقش مهم در توسعه کشور از 45 سال پیش تا کنون داشته است.

علی ماجدی با اشاره به اهمیت پایانه نفتی خارک یادآور شد: نقش موثر و پراهمیت این جزیره به گونه ای است که به رغم بمباران سنگین در دوران دفاع مقدس و سال های پر از تحریم، اما کمر خم نکرد و سر تعظیم فرود نیاورد چرا که از جانفشانی شهدای عزیز و تلاش کارکنان سخت کوش و مردم عزیز این جزیره برخوردار بود.

وی تصریح کرد: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و از تمام مشکلات سرافراز عبور کردیم و در حال حاضر به کار بیشتر و تعامل بهتر با دنیا نیاز داریم.

معاون وزیر نفت با اشاره به بازدید رییس جمهور از وزارت نفت، افزود: رییس جمهور با تاکید بر تعامل دنیا در حوزه صنعت نفت، گفت که نقش وزارت نفت و شرکت های تابعه برای اعتلا و توسعه ایران اسلامی بسیار پر رنگ است و باید پیشتر از گذشته کار و تلاش داشته باشیم.

ماجدی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، رابطه دو کشور در حوزه صنعت نفت و سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در جبهه های بالادستی بهبود می یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون ژاپنی ها علاقمند به مشارکت فعال و سرمایه گذاری در حوزه های بالادستی به ویژه توسعه میدان های نفتی می باشند؛ امیدواریم با تلاش های در حال انجام این مهم تحقق یابد.

(جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید