سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۹
IOTC
جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

آمادگی پایانه های نفتی ایران برای سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در پروژه های فنی و عملیاتی

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از آمادگی این شرکت برای توسعه همکاری با شرکت های ژاپنی در زمینه های مختلف فنی، عملیاتی و خدماتی و همچنین ساخت و توسعه تاسیسات بارگیری، اندازه گیری و صادرات نفت خام و فرآروده های نفتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی در جریان سفر سفیر ژاپن به جزیره خارک در یک نشست مشترک گفت: در 85 سالی که از برقراری روابط رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن می گذرد با وجود تحولات مختلف بین المللی  روابط دو کشور بر اساس اعتماد و احترام متقابل، در مسیر سازنده و رو به اعتلا، پیش رفته است.

وی  ضمن اعلام آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران برای توسعه همکاری با شرکت های ژاپنی در راستای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف، تصریح کرد: خوشبختانه با حضور آقای ماجدی، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی که سابقه سفارت و نمایندگی جمهوری اسلامی در کشور ژاپن را داشته اند، فرصت مناسبی برای صنعت نفت کشور ایجاد شده تا با استفاده از تجارب ارزشمند ایشان، شرایط برای حضور شرکت های ژاپنی در پروژه های نفتی و گازی کشور مهیا و آسان شود.

وی اظهار کرد:  در تحولات اخیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز، در راستای تلاش دولت تدبیر و امید، دو کشور دوست در زمینه تقویت دیپلماسی اقتصادی و اقدام جهانی علیه خشونت و افراطی گری گام های موثری برداشته اند به گونه ای که این تحولات اخیر می تواند زمینه ساز دور جدیدی از همکاری ها در سطوح مختلف و در زمینه های متعدد بین دو کشور باشد.

موسوی یادآور شد: تاریخچه دو کشور و نقش جاده ابریشم در انتقال تبادلات فرهنگی و اجتماعی بین ایران و ژاپن پیشینه و سابقه روابط عمیق و تاریخی دو ملت است.

(جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید