دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۰
IOTC
جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

سفیر ژاپن از بهبود روابط نفتی بین ایران و ژاپن در آینده نزدیک خبر داد

سفیر تام الاختیار و ویژه ژاپن در سفر به بزرگترین پایانه نفتی خاورمیانه از بهبود روابط نفتی بین ایران و ژاپن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، کوجی هاندا در سفر یک روزه خود به جزیره خارک و بازدید از بزرگترین پایانه نفتی خاورمیانه در یک نشست مشترک با مدیران صنعت نفت، گفت: سفر به جزیره خارک تصویری سخت کوشی و تلاش کارکنان صنعت نفت را به خوبی منعکس می کند و من در این سفر تحت تاثیر این تلاش ها قرار گرفتم.

کوجی هاندا تصریح کرد: اگرچه فشارهای اخیر بر جمهوری اسلامی سبب شد تا میزان واردات نفت خام ژاپن کاهش یابد اما، توکیو برای توسعه روابط اقتصادی و بهبود این فرآیند اهمیت ویژه ای قایل است.

وی با اشاره به سابقه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ژاپن، صنعت نفت را در بهبود و تعمیق این روابط بسیار تاثیرگذار خواند و یادآور شد: از سال 1953 میلادی که نفتکش «نیشی مارو» برای انتقال نفت خام ایران به ژاپن بارگیری شد تا کنون شاهد صحنه حضور شرکت های نفتی ژاپن و نفتکش ها و مشارکت فعالان ژاپنی در عرصه صنعت نفت ایران می باشیم.

هاندا اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد بهبود روابط نفتی بین جمهوری اسلامی و ژاپن خواهیم بود.

سفیر تام الاختیار و ویژه ژاپن در ایران در سفر یک روزه (چهارشنبه 30 بهمن) به پایانه نفتی خارک با حضور در اسکله شرقی با نحوه کنترل و اندازه گیری نفت خام تحویلی به نفتکش های خارجی آشنا شد.

وی از آزمایشگاه شیمیایی، محل آزمایش نفت خام و فرآورده های نفتی، مخازن ذخیره سازی نفت خام و تاسیسات کنترل و بارگیری پایانه نفتی خارک دیدن کرد.

سفیر ژاپن در ایران همچنین با حضور بر عرشه نفتکش ژاپنی «نیشوئی» که در محل پهلوگاه شماره 3 اسکله «تی» پایانه نفتی غرب، در حال بارگیری نفت خام بود، با کاپیتان و خدمه این نفتکش دیدار و گفتگو کرد.

(جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید