پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۵۸
IOTC
چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بررسی عملی فروش نفت به شرکت های ژاپنی در بزرگترین پایانه نفتی خاورمیانه

نحوه تحویل و فروش نفت خام به شرکت های ژاپنی با حضور سفیر این کشور، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در بزرگترین پایانه نفتی خاورمیانه بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سفیر تام الاختیار ژاپن در ایران در سفری یک روزه (چهارشنبه 30 بهمن) به جزیره خارک، با نحوه پهلودهی، انجام آزمایش های تخصصی و بارگیری و تحویل نفت خام به نفتکش های ژاپنی در اسکله های تی و آذرپاد آشنا شد.

در این سفر، هیروکی سوئه موری، دبیر اول و رییس بخش اقتصادی سفارت ژاپن، علی ماجدی، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی و سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران کوجی هاندا را همراهی می کردند.

سفیر ویژه و تام الاختیار ژاپن در این سفر ابتدا در یک گشت دریایی از اسکله غربی (اسکله تی) جزیره خارک دیدن کرد و سپس در محل اتاق کنترل این اسکله با روش های اندازه گیری دقیق و نحوه تحویل نفت خام به نفتکش های ژاپنی آشنا شد.

هاندا همچنین با ورود به نفتکش دو میلیون بشکه ای «نیچی او» (Nichioh) که در پهلوگاه شماره 3 اسکله تی در حال بارگیری نفت خام بود، با ناخدا و خدمه این نفتکش ژاپنی دیدار و گفت وگو کرد.

سفیر ویژه و تام الاختیار ژاپن در این سفر همچنین از تاسیسات شرکت پتروشیمی خارگ و تاسیسات درود 3 منطقه عملیاتی نفت فلات قاره دیدن کرد.

(چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید