جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۶
IOTC
شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۳۳۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دوره آموزشی مجموعه مقررات صدور پروانه انجام کار در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

رییس پایانه نفتی خارگ از برگزاری دوره آموزشی صدور پروانه انجام کار در پایانه نفتی با هدف بازآموزی نکات مربوط به مقررات و دستورالعمل های صدور پروانه انجام کار خبر داد

دوره آموزشی مجموعه مقررات صدور پروانه انجام کار در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، سیدمحمد جواد موسوی رییس پایانه نفتی خارگ بیان داشتند؛ به منظور آشنایی پیمانکاران شاغل در پروژه های مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران  با مجموعه مقررات صدور پروانه انجام کار دوره آموزشی مجموعه مقررات صدور پروانه انجام کار به همت اداره آموزش و توسط HSE پایانه نفتی خارگ برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی مطالبی در خصوص مفاهیم و تعاریف لازم از جمله آشنایی با طبقه بندی مناطق خطرناک، تعریف کار گرم و سرد،  نحوه تکمیل و صدور پروانه کار گرم و سرد، محوطه های ممنوعه و آزاد، مسئول اجرای کار، و  مقررات مربوط ورود به فضاهای بسته ، حفاری ، پرتو نگاری، تمدید، تجدید و ابطال پروانه ها،  وظایف پیمانکاران در زمان صدور پروانه کار آموزش های لازم به شرکت کنندگان داده شد.
موسوی تاکید کرد؛ از آنجاییکه در صنعت نفت میزان مواد سمی و قابل اشتعال زیاد می باشد ، بنابراین پتانسیل حوادث مهم همواره وجود دارد . به منظور پیشگیری از این حوادث ، وجود سیستم های ایمنی در عملیات ، حیاتی می باشد.

رییس پایانه نفتی خارگ ادامه دادند : در حوادث ، فاکتورهای انسانی از قبیل نقص در به کار گیری روش های اجرایی و دستورالعمل مرتبط از عوامل ریشه ای می باشد . این نواقص به دلیل ضعف در آموزش ، نبود دستورالعمل یا درک نادرست از هدف و کاربرد عملی سیستم پروانه کار می باشد. پروانه کار بخش ضروری از یک سیستم است که می تواند تعیین کند کار چگونه به صورت ایمن انجام شود و به سادگی اجازه انجام کار خطرناک را نمی دهد .

براساس این گزارش،پروانه کار در حقیقت سندی است که براساس آن تمامی مخاطرات و ریسک های محیط کار حذف یا کنترل می شوند . صدور پروانه به تنهایی باعث ایمن شدن کار نمی شود بلکه از طریق آماده سازی محیط کار و اجرای کامل موارد مندرج در پروانه کار محقق می گردد.
سیستم پروانه کار اطمینان می دهد که افراد آموزش دیده و مجاز به بکارگیری اقدامات احتیاطی مناسب، از ریسک های قابل پیش بینی جلوگیری می کنند .
سیستم پروانه کار بخش کلیدی از سیستم مدیریت HSE بوده و مطابق با الزامات قانونی شرکت ملی نفت ایران می باشد که از آسیب به افراد ، تاسیسات و محیط زیست جلوگیری می نماید.

 
دوره ا»وزشی صدور پروانه کار 4  

دوره ا»وزشی صدور پروانه کار 2  

دوره ا»وزشی صدور پروانه کار 1 

(شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۵:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید