چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸
IOTC
دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۲۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دستاوردها و موفقیت ها 2/ بازوی بارگیری اسکله آذرپاد نصب و راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با پایان یافتن تعمیرات اساسی و نوسازی بازوی بارگیری شماره ٢ پهلوگاه ١١ اسکله آذرپاد جزیره خارگ که اخیرا به دست توانمندان شرکت پایانه های نفتی ایران عملیات جداسازی آن انجام شده بود، نصب و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی یادآور شد: عملیات جداسازی و نوسازی بازوی بارگیری شماره ٢ پهلوگاه ١١ اسکله غربی جزیره خارگ که به علت نقص فنی از سرویس خارج شده بود با برنامه ریزی های دقیق و با استفاده از توان فنی و عملیاتی متخصصان و کارشناسان شرکت پایانه های نفتی ایران تیرماه امسال با موفقیت انجام شد؛ پس از انجام تعمیرات اساسی و نوسازی کامل آن در کارگاه تعمیرات پایانه نفتی خارک، در محل اصلی خود نصب و راه اندازی شد.
 
وی ادامه داد: با اجرای این عملیات، علاوه بر صرفه جویی ٢٠٠ میلیارد ریالی، روند صادرات نفت خام کشور با توسعه زیرساخت ها و تجهیزات بزرگترین پایانه صادراتی کشور، بهبود و ارتقا یابد.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در ارتباط با نقش بازوهای بارگیری در روند صادرات نفت خام کشور بیان داشت: بازوی بارگیری دریایی تجهیزاتی است که به منظور انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی از تجهیزات ذخیره سازی به نفت کش ها در اسکله ها نصب و راه اندازی می شود.
 
موسوی تصریح کرد: این بازوها با توجه به مشخصات فنی اسکله‌ها، تغییرات سطح آب، میزان دبی سیال که می بایست انتقال یابد، نوع و دمای سیال مورد انتقال، طراحی، نصب و نگهداری می شوند.نصب و راه اندازی این بازوی بارگیری ضمن صرفه جویی ٢٠٠ میلیارد ریالی، سبب بهبود و ارتقای روند صادرات نفت خام کشور در بزرگترین پایانه صادراتی کشور خواهد شد.
 
وی گفت: بازوی بارگیری دریایی تجهیزاتی است که به منظور انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی از تجهیزات ذخیره سازی به نفت کش ها در اسکله ها نصب و راه اندازی می شود. این بازوها با توجه به مشخصات فنی اسکله ها، تغییرات سطح آب، میزان دبی سیال که می بایست انتقال یابد، نوع و دمای سیال مورد انتقال، طراحی، نصب و نگهداری می شوند.
 
به گفته مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، از آنجا که بازوهای بارگیری دریایی توسط سه عدد جک هیدرولیکی برای حرکت مستقل بازوی داخلی، بازوی بیرونی و حرکت چرخش بازو حول محور عمودی تجهیز شده است و پیچیدگی فنی خاص خود را دارد.
 
موسوی افزود: عملیات جداسازی بازوی شماره ٢ پهلوگاه ١١ اسکله آذرپاد از نظر محل قرارگیری بر روی اسکله و سختی کار جداسازی وزنه آن دارای شرایطی ویژه بود. ابتدا باید وزنه از بازو جدا می شد و سپس خود بازو با دقت فنی، به وسیله جرثقیل مستقر شده بر روی یک بارج، با حساسیت و طبق شرایط خاص از اسکله جدا شده و در نهایت در نقطه مشخص تخلیه و برای بازسازی و نوسازی استقرار می یافت. مجموعه این اقدامات با خطرهای انسانی و ریسک ضرر به منافع ملی همراه بود که برخی شرکت هایی که در مناقصه انجام این عملیات شرکت کردند پس از حضور در منطقه، از انجام این کار منصرف شدند.
(دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید