جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۰۳
IOTC
پنج شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۲۶۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

زنگنه: شرایط کنونی ده‌ها برابر سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی است

وزیر نفت: اکنون شرایط از نظر اقتصادی چند برابر از دوران جنگ سخت‌تر شده است، اما مهم آن است که باید با همان روحیه دوره جنگ تحمیلی​ کار کنیم.

بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، ۲۸ شهریورماه) در سی‌ویکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد، با اشاره به اینکه شرایط کنونی ده‌ها برابر سخت‌تر از دوران جنگ شده است، گفت: اکنون شرایط از نظر اقتصادی چند برابر از دوران جنگ سخت‌تر شده است؛ در زمان جنگ، نفت‌مان را می‌فروختیم و پولش را دریافت می‌کردیم و هرچه می‌خواستیم می‌خریدیم، اما اکنون شرایط بسیار سخت و پیچیده است.

وی افزود: وزارت جهاد (کشاورزی) و وزارت صنعت (معدن و تجارت) نیز در این شرایط در بخش واردات مشکل دارند؛ آنچه در زمان حاضر مهم است اینکه باید با همان روحیه دوره جنگ​ کار کنیم.

وزیر نفت با عنوان اینکه من اسم دوران کنونی را «دوره آخرین نبرد» می‌گذارم جنگ کنونی با آمریکا، اسرائیل و منافقین است، تصریح کرد: به نظرم منافقین می‌خواهند با حمایت کاخ سفید تجدیدحیات کنند.

زنگنه اظهار کرد: نسل جوان ما خیلی از مسائل دوره جنگ تحمیلی را نمی‌داند، از آنجا که ما ضربه خورده‌ایم می‌دانیم چه خبر است، پس باید سخت و پایدار باشیم و با تدابیری که می‌اندیشیم خداوند هم کمک می‌کند.

وی گفت: همه تلاش کنیم، ​انسانیت و جهاد همیشه زنده است.

وزیر نفت خطاب به فرماندهان مهندسی رزمی جنگ وزارت جهاد کشاورزی افزود: من نخستین باری که با شما جهادگران آشنا شدم ۳۰ سال بیشتر نداشتم، اکنون ۶۷ ساله هستم، خیلی از برادران شهید شدند، گروهی جانباز شدند و جمعی دیگر زنده هستند، امیدوارم به آنها بپیوندیم.

وزیر نفت گفت: امام حسین (ع) در کربلا جهادی بزرگ و تاریخی انجام داد که به شهادت خود، برادر و خانواده‌اش منجر شد.

زنگنه تصریح کرد: امروز شرایط ما مانند زمانی است که فضا برای امام سجاد (ع) که ۳۰ سال پس از امام حسین (ع) زندگی کرد سخت و دشوار بود، اما در همان مدت امام سجاد (ع) انسان‌های زیادی تربیت کردند.

وی در پایان گفت: ما امروز دوباره وارد دوران سخت شدیم.
(پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید