دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۹
IOTC
شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۲۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دستاوردها و موفقیت ها 1/ صرفه جویی 90 میلیارد ریالی پایانه های نفتی با بومی سازی 750 قلم کالا

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از بومی سازی 750 قلم کالا و تجهیزات مورد نیاز شرکت پایانه های نفتی ایران خبر داد و گفت: ساخت این تعداد کالا در کشور و به دست سازندگان داخلی، 90 میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی افزود: افزون بر صرفه جویی 90 میلیارد ریالی شرکت پایانه های نفتی ایران ناشی از بومی سازی 750 قلم کالا، در حوزه پژوهش نیز پروژه های بسیار مهم و راهبردی اجرا شده است.
موسوی مهم ترین پروژه های پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران را تولید پودر میکروبی برای پاکسازی خاک های آلوده به نفت، ساخت تانک پرور، اسلش پروفایلر، ساخت بازوهای بارگیری، سیستم SRJ، ساخت کارت های الکترونیکی سیستم های میترینگ و اندازه گیری نفت خام و فرآورده های نفتی اعلام کرد و گفت: در این راستا نیز بیش از 60 میلیارد ریال صرفه جویی انجام شده است.
گفتنی است، صنعت نفت ایران به رغم تنگناها و فشارهای تحمیلی اقتصادی و سیاسی، توانسته با تکیه بر توانمندی های تخصصی و دانش علمی و خیره کننده تلاشگران خود، در مسیر پیشرفت گام بردارد و رشد، بالندگی و اعتلای نظام جمهوری اسلامی را در مسیر توسعه آینده همچنان تداوم بخشد.
امروز صنعت نفت با وجود چالش های فراوان از سوی بدخواهان نظام جمهوری اسلامی و اعمال فشارهای بین المللی توانسته است با تکیه بر توان داخلی در تمامی حوزه های دانش و فناوری، دستاوردهایی بزرگ برای کشور به ارمغان آورد.
تدابیر عالمانه و فرمایشات حکیمانه مقام عظمای ولایت و توجه ویژه معظم له به خودکفایی و خوداتکایی در تمامی حوزه های صنعت نفت، زمینه ترسیم افق روشن و پیاده سازی یک الگوی علمی در تمامی شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت و به ویژه شرکت پایانه های نفتی ایران شده تا این شرکت در همسویی با ارتقای فرآیندهای تصمیم سازی با رویکرد کاهش اتلاف منابع مالی، با تکیه بر اندیشه و خرد جمعی و برگزاری کمیته های تخصصی در حوزه های کلیدی شاهد موفقیت های چشمگیر در زمینه شناسایی تولیدکنندگان توانمند داخلی و بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه های ذخیره سازی، اندازه گیری، خدمات دریایی و عملیات صادرات نفت خام و مواد نفتی و میعانات گازی باشد. 
(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید