چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۵
IOTC
سه شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۲۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تعویض خط لوله 48 اینچ صادرات نفت خام کشور در جزیره خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از تعویض خط لوله 48 اینچی شماره 3 صادرات نفت خام کشور در پایانه نفتی خارگ خبر داد وافزود: این مهم با دست توانمندان صنعت نفت در شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی گفت: این خط لوله در اسکله غربی (اسکله تی) می باشد که به تازگی تعمیرات راهرو وصولی آن انجام شده است و هم اکنون مراحل پایانی آماده سازی این خط در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تعمیرات خطوط لوله جریانی در مجموعه تاسیسات شرکت پایانه های نفتی ایران در راستای نوسازی و افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام کشور در این شرکت انجام شده است.

موسوی با اشاره به تعویض خط 48 اینچ شماره 1 این پایانه، یادآور شد: این خط لوله در سال گذشته با کمک منابع داخلی شرکت تعویض شد؛  اگر قرار بود با روش‌های معمول به عوامل پیمانکار واگذار شود علاوه بر تطویل زمان، هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال در بر می‌گرفت.

وی با بیان اینکه این کار مهم بدون کوچکترین هزینه‌ای و با بهترین کیفیت و در شرایط کاملاً ایمن توسط نیروها و عوامل داخلی شرکت انجام شد، تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی با تکیه بر منابع داخلی به ویژه نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته است گام‌های موثری در مسیر توسعه بردارد.

موسوی با اشاره به دیگر موفقیت های شرکت پایانه های نفتی ایران، ادامه داد: با تلاش همکاران و متخصصین داخلی و حمایت شرکت پایانه‌های نفتی ایران توانستیم کارت‌های الکترونیکی سیستم اندازه گیری را از طریق مهندسی معکوس بازسازی و از خروج صدها هزار دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه منشا ابتکار و نوآوری‌هایی شد، افزود: این مهم توجه صنعت نفت به زیرساخت‌های استراتژیک اعم از خطوط لوله جریانی ،مخازن ذخیره سازی و اسکله های صادراتی را فراهم نمود.

موسوی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل توپک‌رانی و یکنواخت سازی خطوط لوله خارک عنوان کرد و توضیح داد: در زمان جنگ با توجه به ضرورت های آن موقع و کمبود تجهیزات، خط 52 اینچی بمباران شده با خط 48 اینچ پیوند خورده بود که با اقدامات انجام گرفته این خطوط ترمیم شدند و در حال حاضر در شرایط مناسب قرار دارند.

(سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید