جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۲۷
IOTC
چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۱۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
نوسازی ناوگان پایانه های نفتی ایران

تعمیرات اساسی شناور «جاوید» در بندر امام آغاز شد

رییس عملیات دریایی منطقه ماهشهر شرکت پایانه های نفتی ایران، از آماده سازی یدک کش «جاوید» برای انجام تعمیرات اساسی در حوضچه خشک بندر امام (ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، جواد زاهدی افزود: برای انجام تعمیرات اساسی این یدک کش بیش از دو ماه زمان لازم است؛ اما تلاش می کنیم این مدت به نصف کاهش یابد تا عملیات دریایی و پهلودهی نفتکش های پایانه نفتی ماهشهر با وقفه رو به رو نشود.

وی توضیح داد: سه یدک «کش پیلتن»، «روئین تن» و «جاوید» در عملیات پهلودهی کشتی ها در اسکله و جداسازی آنها از اسکله و همراهی نفتکش‌ها در بندر صادراتی ماهشهر نقشی اساسی دارند.

زاهدی با اشاره به استانداردها و دستورعمل های لازم برای تعمیر و نگهداری شناورهای دریایی تصریح کرد: با توجه به اینکه انجام عملیات دریایی از حساسیت خاصی برخوردار است، تلاش می کنیم براساس دستور عمل های سازمان بنادر و دریانوردی (هر ٥/٢ سال یک بار، تعمیرات یدک کش ها باید انجام شود) نوسازی و بازسازی ناوگان عملیاتی پایانه های نفتی ایران انجام شود.

وی یادآور شد: پایانه نفتی ماهشهر یکی از مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران، با انجام عملیات ‌پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و فرآورده های نفتی در بندر صادراتی ماهشهر، نقش مهمی در تکمیل و ارتقای زنجیره‌ ارزش نفت و گاز کشور و پایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی دارد.

زاهدی تصریح کرد: هم اکنون با توانمندی کارکنان عملیات دریایی منطقه ماهشهر، عملیات بازسازی و تعمیرات یدک کش های مورد استفاده برای پهلودهی شناورهای ویژه حمل فرآوردهای نفتی با شتاب بیشتر و براساس اصول فنی و ایمنی انجام می شود.

(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید