سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۳
IOTC
یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

سید پیروز موسوی پیشنهاد داد؛ تبدیل جزیره خارگ به منطقه ویژه اقتصادی

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران پیشنهاد داد؛ با توجه به اهمیت تاسیسات استراتژیک پایانه نفتی خارگ و استقرار واحدهای مهم عملیاتی صنعت نفت در این جزیره ، خارگ به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در حاشیه سفر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به جیره خارگ، تصریح کرد: استقرار مهمترین تاسیسات صادراتی نفت خام کشور که به نوعی بیشترین درآمد ملی را تامین می کند دلیل و توجیه واضحی است که می تواند عملی شدن این پیشنهاد را تقویت کند.

وی ادامه داد: با تبدیل خارگ به منطقه ویژه اقتصادی می توان قطب صادراتی نفت خام کشور را بهبود و بیش از پیش ارتقا داد.

موسوی درباره پروژه های توسعه اجتماعی در این منطقه یادآور شد: در این جزیره حدود ٦٤ درصد از نیروهای شرکت، بومی هستند و این شرکت ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی، تامین آب شرب و برق ساکنان جزیره و نیز جمع آوری و بازیافت زباله کل جزیره را در برنامه کاری خود دارد.

وی با اشاره به چالش های پیش روی شرکت پایانه های نفتی، گفت: بحث بازنگری ساختار شرکت پایانه های نفتی با توجه به طرح واگذاری این شرکت به بخش خصوصی از سوی شرکت ملی نفت ایران فعلا به تعلیق درآمده و نیازمند توجه مسئولان به ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

موسوی نبود فضای مناسب برای اسکان کارکنان، ضرورت ابقای شرکت پایانه های نفتی در بخش دولتی و نیز محدودیت هایی که در بخش تخصیص بودجه وجود دارد، را از دیگر مشکلات شرکت پایانه های نفتی ایران اعلام کرد.

شرکت پایانه های نفتی ایران از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که نقش مهمی در حمل و ارسال و صادرات نفت خام در کشور برعهده دارد.

(یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید