دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۲
IOTC
سه شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۰۴۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

رونق تولید؛ محور برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت

مدیر بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، رونق تولید را محور اصلی برگزاری این دوره از نمایشگاه اعلام کرد.

رونق تولید؛ محور برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محمد ناصری با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی نفت و گاز در جهان است، افزود: توانمندی داخلی صنعت نفت در بحث ساخت داخل و شرکت‌های پیمانکاری سبب شد امسال با حضور پررنگ این شرکت‌ها در نمایشگاه روبه‌رو باشیم، بر این اساس متراژ بخش سرپوشیده داخلی با افزایش 7 هزار مترمربعی نسبت به پارسال، به ۳۵ هزار و ۷۶۶ مترمربع رسیده است.


رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: اگرچه تشدید تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا سبب کاهش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه امسال شده، اما با وجود این شرکت‌های مطرحی از کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان، ایتالیا، اوکراین، چین، روسیه، هلند، آذربایجان و... در نمایشگاه حضور دارند.

سهراب عظیمی‌خواه، مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت نیز در این زمینه عنوان کرد: یکی از شاخص‌های نمایشگاه امسال اختصاص یک سالن ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل است.

وی افزود: در این دوره طبقه‌بندی موضوعی سالن‌ها انجام شده است و بر اساس آن، نفت و صنایع بالادستی در سالن‌های ۸ و ۹، گاز و صنایع میان‌دستی در سالن ۳۸، پالایش و پخش و صنایع پایین‌دستی در سالن ۴۱، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در سالن‌های ۱۴ و ۱۵، سازندگان ۱۰ گروه کالایی، ساخت داخل، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها در سالن ۲۷، سازندگان تجهیزات صنعت نفت در سالن ۳۱، سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در سالن ۶ و صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن ۷ مستقر می‌شوند.

عظیمی‌خواه ادامه داد: امسال در حاشیه نمایشگاه بیست و چهارم صنعت نفت، همایش‌هایی با موضوع‌های مختلف برگزار می‌شود که از میان آنها می‌توان به برگزاری «همایش بورس انرژی؛ فرصت طلایی تجارت با نفت ایران»، «همایش بهینه‌سازی مصرف سوخت»، «همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در صادرات فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی» و ... اشاره کرد.

به گفته وی، آیین گشایش نمایشگاه بیست‌وچهارم صنعت نفت، صبح روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه، با حضور وزیر نفت و مقام‌های ایرانی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. این رویداد تا ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان فعالان صنعت نفت و علاقه‌مندان است.
(سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۹:۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید