چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۳
IOTC
چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۰۰۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

کارگاه آموزشی"فضای مجازی ، خانواده و جوانان " در جزیره خارگ برگزار شد

کارگاه آموزشی "فضای مجازی ، خانواده و جوانان ، آسیب ها،چالش ها و راهکارهای مناسب آن "به همت شورای فرهنگی شرکت پایانه های نفتی ایران و با همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه عمومی شهید مهدوی در جزیره خارگ برگزار شد.

کارگاه آموزشی"فضای مجازی ، خانواده و جوانان  " در جزیره خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، کارگاه آموزشی "فضای مجازی ،خانواده و جوانان ، آسیب ها،چالش ها و راهکارهای مناسب آن  "به همت شورای فرهنگی شرکت پایانه های نفتی ایران و با همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه عمومی شهید مهدوی خارگ و با حضور دانش آموزان و خانواده های آنان در سالن سینما صدف  برگزار شد.

 دکتر خاتون باباحسنی، روانشناس بالینی در این کارگاه آموزشی گفت: همه پدیده های مهم و مفید و موثر در زندگی ما می تواند بالقوه و بالفعل مخاطره آمیز و آسیب رسان هم باشند یعنی هر ابزاری به میزانی که سود دارد می تواند کاربرد منفی هم داشته باشد.

وی افزود: فضای مجازی بخاطر ویژگیهای خاص خود خیلی قدرتمند می باشد و این فرصت رو به افراد می دهد که بتوانند ویژگیهایی از خود که چندان دلچسب نیست را عوض کنند اگر فرد از اسم و  فامیل خود و یا کاراکتر دیگری خوشش نیاید آنرا عوض می کند همچنین افراد در فضای مجازی زمان و مکان ندارند و ینکه دوستان شما در هر زمان  با شما همراه هستند .

ایشان ادامه دادند: در فضای مجازی ما می توانیم شخصیتی کاذب بسازیم و مدتها و در مواردی پشت آن پنهان شویم. این موارد بطور موقت استرس را کم می کند و باعث تکرار رفتار و سرگردانی بیشتر در فضای مجازی  می شود‌ و شرایط را برای بروز استرس بزرگتری در فرد فراهم  می نماید. پرسه زدن در فضاهای مجازی فرد رو آشفته کرده و بطور بیمار گونه ای تنوع طلبی را افزایش می دهد بطوری که در کودکان از تنوع زیاد در اسباب بازی تا تعویض بیمارگونه اسباب و وسایل منزل در برخی افراد تا عدم ثبات و عدم  تمرکز نسبی در رفتار های اجتماعی می شود. چرخیدن غیر هدفمند در فضای مجازی باعث فاصله گیری از واقعیتهای زندگی گشته بطوری که فرد مسائل واقعی زندگی و مواجهه با آنها برایش سخت و دست و پا گیر می شود و افراد را تا حدود زیادی بی حوصله می کند در حالیکه میزان تحمل و  به خرج دادن حوصله اساس رشد عاطفی و از موارد مهم و موثر در ازدواج موفق می باشد.

وی همچنین عنوان کرد هر چه از زندگی رضایت بیشتر داشته باشیم و هر چه بیشتر در کارهای واقعی خود موفق و خشنود باشیم احتمال درگیری ما در فضای مجازی کمتر هست.

وی عنوان کرد مهمترین تاثیر فضای مجازی بر خانواده هست و اینکه روابط انسانی و چهره به چهره رو بطور شدیدی کاهش داده و بی محتوا نموده که نیاز هست جوانان آگاهانه گفتگوی بین اعضای درجه یک خانواده رو از سر گرفته و این مهارت را بیاموزند تا صمیمیت بین اعضا خانواده که مهمترین مولفه جهت شکل گیری رشد عاطفی نوجوانان هست تقویت گردد.
ایشان تصریح کردند :  اگر می خواهیم در دنیای مجازی سرگردان نباشیم کفه دنیای واقعی خود را پرتر تا رضایت و خشنودی بیشتری را در دنیای واقعی تجربه نماییم.

در پایان این کارگاه نیز مسابقه ای با موضوع فضای مجازی و برنامه پرسش و پاسخ مطرح شد و به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

همایش فضای مجازی 19 

همایش فضای مجازی 18  

همایش فضای مجازی 17  

همایش فضای مجازی 16  

همایش فضای مجازی 15  

همایش فضای مجازی 14  

همایش فضای مجازی 13  

همایش فضای مجازی 12  

همایش فضای مجازی 11  

همایش فضای مجازی 10  

همایش فضای مجازی 9  

همایش فضای مجازی 8  

همایش فضای مجازی 7  

همایش فضای مجازی 6  

همایش فضای مجازی 5 
همایش فضای مجازی 4  

همایش فضای مجازی 3  

همایش فضای مجازی 2  

همایش فضای مجازی 1 

(چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸) ۱۹:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید