یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۸
IOTC
چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تعمیر اساسی دو دستگاه توربوژنراتور نیروگاه خارگ

رییس خدمات مهندسی امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: دودستگاه توربوژنراتور نیروگاه جزیره خارگ برای اولین بار تعمیر اساسی شد.

تعمیر اساسی دو دستگاه توربوژنراتور نیروگاه خارگ

 به گزارش روابط عمومی پایانه های نفتی ایران, صادق دراوی پور گفت:  شرکت پایانه ها در خارگ متولی برق مصرفی تاسیسات صنعتی اسکله ها و مخازن صادراتی نفت خام کشور و تاسیسات غیر صنعتی و منازل مسکونی شرکتی و بخشی از برق مصرفی شهری و تاسیسات صنعتی فلات قاره است. از این رو تعمیر اساسی این دو دستگاه توربو ژنراتور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در نیروگاه خارگ دو دستگاه توربین ژنراتور با ظرفیت اسمی 18 مگاوات  وجود داردکه درحال حاضر یک دستگاه در سرویس عملیات و دیگری آماده باش است.

دراوی پورگفت: یکی از توربین ها بعد از 45 هزار و 118 ساعت کارکرد در اوایل سال 89 مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت و تاکنون با ده هزار و 420 ساعت کارکرد در سرویس عملیات قرار دارد. توربین ردیف 2 نیروگاه بعد از 53 هزار و 593 ساعت کارکرد در حال تعمیر اساسی است.

توربین های این نیروگاه از نوع جان براون و از نوع فرم 5 می باشند واین نوع توربین در وزارت نفت فقط در خارگ استفاده می شود.

رییس خدمات مهندسی امور فنی تاکید کرد: برای تعمیر اساسی این دو دستگاه توربین  حدود 70 درصد قطعات از شرکت های داخلی تامین و30 درصد از قطعات غیر قابل تعمیر از خارج از کشور تامین شده است ضمن اینکه بخش های مهندسی، بازرسی و کارشناسی به عهده کارکنان شرکت بوده است.  

دراوی پور تصریح کرد: تعمیر این دو توربین از آن جهت اهمیت دارد که  قطع برق  خارگ ممکن است صادرات نفت خارگ و تولید نفت فلات قاره متوقف شود زیرا مرجع دیگری برای تامین برق در منطقه وجود ندارد.

(چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید