جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۰
IOTC
شنبه / ۷ دی ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۳۹۳
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

آزمایش موفقیت آمیز نخستین شیر چهار راهه نفت خام صادراتی ساخت داخل درجزیره خارک

مدیر امور بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران اعلام کرد: نخستین شیر چهار راهه 16 اینچ نفت خام صادراتی ساخت داخل برروی سیستم میترینگ (اندازه گیری نفت خام) اسکله آذرپاد در دی ماه سال جاری نصب شد و با آزمایش موفقیت آمیز آن، کارآیی آن مورد تایید فنی و عملیاتی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ولی محمد دهقان پور با بیان اینکه این شیر چهارراهه پنج میلیارد و 400 میلیون ریال ازمشابه خارجی آن ارزان تر  ساخته شده است، افزود: این کالای مهم، تا پیش از این در انحصار  شرکت «جنرال آمریکا»  قرار داشت اما از این پس سازندگان  ایرانی نیز  توان تولید آن را با کیفیتی مناسب دارند.

وی در باره روند ساخته شدن  این شیر چهار راهه یادآور شد: پس از  تشدید تحریم ها در سال 88  و خودداری شرکت های خارجی از ارائه قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، ساخت یک قلم از شیر یاد شده به تولیدکنندگان داخلی واگذار شد و در پایانه نفتی خارک موردآزمایش و تایید قرار گرفت.

دهقان پور ادامه داد: در سال 90، ساخت قطعات اصلی این شیر مانند «چرخ دنده» ساخته شد  که پس از  تایید بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران در سال 91  ساخت کامل شیر  16 اینچ چهار راهه با حمایت این شرکت پایانه های نفتی ایران و سازندگان توانمند داخلی به روش مهندسی معکوس ساخته شد.

مدیر امور بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: اداره پژوهش و شناسایی منابع کالا  در مدیریت بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران، متولی ساخت داخل شیر 16 اینچ چهار راهه نفت خام صادراتی کشور بود که  کار ساخت آن شش ماه به  طول انجامید و پس از آزمایش های لازم در سیستم میترینگ اسکله آذرپاد نصب و مورد استفاده قرار گرفت.

دهقان پور در باره برنامه آینده این شرکت در زمینه ساخت داخل شیر چهارراهه یاد شده تصریح کرد: این شیر در سه سایز 8 اینچ،  13 اینچ  و 16 اینچ  ساخته می شود  و بر روی  سیستم  اندازه گیری  نفت خام نصب خواهد شد.
(شنبه ۷ دی ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید