پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۲
IOTC
چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۹۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بهبود زیرساخت های صادرات میعانات گازی پایتخت انرژی کشور

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از پایان عملیات تعمیرات اساسی و نوسازی SPM پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با اتمام این عملیات مهم، زیرساخت ها و تجهیزات لازم برای بهبود روند صادرات میعانات گازی تولیدی پارس جنوبی ارتقا می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی افزود: عملیات تعمیرات اساسی و بازسازی SPM ( گوی شناور) شماره یک عسلویه که با تاکید بر صرفه جویی منابع مالی انجام شده، در مراحل نهایی است و به زودی به بهره برداری می شود.

وی یادآور شد: تعمیر و بازسازی گوی شناور شماره یک عسلویه از آن جهت اهمیت دارد که برای نخستین بار در کشور و با حمایت شرکت پایانه های نفتی ایران، توسط متخصصین داخلی انجام می شود.

موسوی تصریح کرد: هزینه تعمیر این شناور حدود ٥٠ میلیارد ریال برآورد شده است که در مقایسه با نرخ هایی ارائه شده توسط پیمانکاران خارجی از حجم بسیار پایین تر و قابل توجه ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یادآور شد: تعمیر گوی شناور شماره یک پایانه عسلویه سال گذشته  پس از برگزاری مناقصه عمومی و بررسی صلاحیت  پیمانکاران داخلی و خارجی، به پیمانکاران داخلی سپرده شد.

موسوی ادامه داد: پیشتر نیز دیگر گوی های شناور شرکت پایانه های نفتی ایران  با امکانات و توان کارشناسی و تخصصی شرکت پایانه های نفتی ایران در خشکی تعمیر شد و بیش از سه میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت.

وی تصریح کرد: فناوری تعمیر و بازسازی گوی های شناور اکنون کاملا بومی شده است و به عنوان یک دانش و مهارت جدید می توان از قابلیت های متخصصان ایرانی حتی برای صدور دانش فنی استفاده کرد./منبع شانا

(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید