جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸
IOTC
دوشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۰ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

امضای 4 قرارداد پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران

در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت قرارداد پروژه های پژوهشی آتی شرکت پایانه های نفتی ایران با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال به امضا رسید.

امضای 4 قرارداد پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران

به گزارش روابط عمومی پایانه های نفتی ایران، یکی از قراردادهای امضا شده، قرارداد پروژه "طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز جهت ارتقای کیفیت، سرعت و دقت ذخیره سازی و صادرات نفت خام کشور"  است  که فی ما بین شرکت پایانه های نفتی ایران و قرارگاه خاتم الاوصیا به امضا رسید. هدف از انجام این پروژه، طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز و حساس سیستمهای دریافت، ذخیره سازی و صادرات نفت خام در جهت مقابله با تحریم های بین المللی و به منظور قطع وابستگی کشور به قطعاتی که کشورهای خارجی انحصار تولید آن را در دست دارند می باشد.

از دیگر قراردادهای منعقد شده، قراردادهای سه پروژه "طراحی و ساخت بازوهای بارگیری"، "طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب مخازن" و "طراحی و ساخت نمونه پوشش سیمانی اسکله های نفتی" است که میان شرکت پایانه های نفتی ایران و جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

پروژه "طراحی و ساخت بازوهای بارگیری (Marine Loading arms ) " به منظور انتقال تکنولوژی و بومی سازی دانش تولید بازوهای بارگیری که از تجهیزات کلیدی صادرات نفت خام به شمار می رود در دست اجرا قرار گرفته است.

پروژه "طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب مخازن SRJ " با هدف دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت نمونه دستگاه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن ذخیره سازی (SRJ ) مد نظر قرار گرفته است که مزایای متعدد اقتصادی و زیست محیطی را به همراه خواهد داشت. فاز طراحی این پروژه در سال 1389 با همکاری جهاد دانشگاهی به انجام رسیده و در این مرحله، ساخت بازوهای بارگیری مد نظر می باشد.

همچنین پروژه "امکان سنجی، طراحی و ساخت نمونه پوشش سیمانی در اسکله نفتی خارگ " با هدف طراحی و ساخت دال بتنی سبک پیش ساخته با مصالح نوین و مناسب صنعتی به منظور بکارگیری در شرایط محیطی خلیج فارس (و جایگزینی با تراورس های چوبی موجود در اسکله های بارگیری و صادرات نفت خام) مد نظر قرار گرفته است که موجب کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی و استحکام تاسیسات می گردد.

برپایه این گزارش اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به نام گذاری سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، تمرکز خود را بر حوزه طراحی و ساخت تجهیزات در داخل کشور و بومی سازی فناوری قرار داده و به منظور رفع نیازهای تکنولوژیکی و تجهیزات مورد نیاز شرکت پایانه های نفتی ایران و مقابله با اثرات تحریم با استفاده از توانمندی های داخلی، با امضای قرارداد پروژه های نامبرده، اولین قدم جدی را در این مسیر ثمربخش برداشته است.

 

(دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید