پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۲
IOTC
دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۸۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

اعلام آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران برای صادارت روزانه 5 میلیون بشکه نفت خام

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزوده شدن چهار میلیون بشکه نفت به ذخیره سازی در جزیره خارگ تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و گفت: با انجام پروژه های نوسازی و تعمیرات اساسی اسکله های بارگیری در جزیره خارگ، توان صادراتی این شرکت به روزانه 5 میلیون بشکه رسیده است.

اعلام آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران برای صادارت روزانه 5 میلیون بشکه نفت خام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی از بهره برداری چهار مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این چهار مخزن، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در خارگ به 28میلیون بشکه نفت می رسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی در جزیره خارگ 24میلیون بشکه نفت خام است، افزود: با افزوده شدن چهار میلیون بشکه نفت به ظرفیت ذخیره سازی به استانداردهای بین المللی نزدیک تر می شویم.
به گفته موسوی، مهمترین هدف از اجرای این پروژه، افزایش توان ذخیره سازی نفت خام و افزایش ظرفیت بالقوه بر اساس استانداردهای جهانی، جلوگیری از مخلوط شدن نفت خام سبک و سنگین و اجتناب از عملیات جداسازی است.
اعلام آمادگی شرکت پایانه های نفتی برای صادرات روزانه ٥ میلیون بشکه نفت
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر آمادگی این شرکت برای صادرات نفت خام، گفت: همزمان با برنامه وزارت نفت برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت خام، ظرفیت عملیاتی لازم برای صادرات نفت به میزان سقف تعیین شده در اوپک در پایانه های نفتی وجود دارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون با توجه به تعمیرات اساسی انجام شده در اسکله های شرقی و غربی، توان صادرات روزانه 5 میلیون بشکه نفت خام از طریق این پایانه فراهم شده است، ضمن اینکه در صورت افزایش توان صادراتی کشور، می توانیم از پایانه های شناور نیز استفاده کنیم.
موسوی افزود: صادرات میعانات گازی از طریق پایانه عسلویه نیز بر اساس برنامه تکلیفی وزارت نفت در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهارامیدواری کرد که با توجه به رویکرد دیپلماسی جدید بتوانیم شاهد افزایش توان صادراتی نفت و فرآورده های نفتی کشور باشیم.
(دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید