یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۶
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۸۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

توجه به میترینگ هیدروکربن ها افزایش اعتبار جهانی صنعت نفت را در پی دارد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، بر ضرورت ارتقای سامانه های اندازه گیری هیدروکربن ها تاکید کرد و افزود: توجه به میترینگ و ارتقای سامانه های موجود، سبب افزایش اعتبار جهانی صنعت نفت کشور واهد شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، محمدعلی عمادی  در نخستین همایش تخصصی  آموزشی سیستم های اندازه گیری هیدروکربن ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  که امروز در  دانشگاه علم وصنعت برگزار شد ادامه داد: اهمیت اندازه گیری امروزه ازحوزه صرفا اقتصادی خارج شده و  به حوزه هایی چونHSE و توسعه پایدار نیز ارتباط جدی دارد.

 وی تصریح کرد: زنجیره صنعت نفت  در حوزه بالا دست، میان دست و پایین دست  تفکیک  شده است که در هریک  از این حوزه ها  الزامات اندازه گیری اهمیت می یابد و در سه  بخش تولید، انتقال و مصرف اندازه گیری  از جایگاه متفاوتی برخوردار است.

عمادی با بیان اینکه اندازه گیری در چند فاز اهمیت می یابد، یادآور شد: بخش های HSE،  اصل 44 و بخشی دیگر مربوط به انفال بودن نفت  است  از این رو  شفاف سازی  اقتصادی  از لازمه های معاملات نفتی است که میترینگ نفش موثری در اعمال آن ایفا می کند.

وی  نفش میترینگ را در مباحث مدیریتی نیز با اهمیت خواند و ادامه داد: ارزیابی منایع هر شرکت از سویی و همچنین زیان ده و سود ده بودن شرکت ها و ارزیابی و کاهش  چالش های  بازاریابی از دیگر مزیت های اهمیت اندازه گیری هیدرو کربورهاست.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت  ایران توجه به میترینگ را  در حوزه پارس جنوبی  و میادین مشترک خشکی و دریایی و همچنین دریای  شمال مهم خواند و افزود: استفاده از ابزار و علم روز برای  اعمال اندازه گیری های دقیق ضروری است.

(چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید