یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۹
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۷۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

سیستم های اندازه گیری نفت خام کشور اعتبار جهانی دارد

مدیر عامل شرکت پایانه های نفت ایران با بیان اینکه آزمایشگاه های این شرکت در جزیره خارک و منطقه شمال دارای دقیق ترین تجهیزات و نیروهای آزمایشگاهی خبره می باشد، تصریح کرد: اعتبار سیستم های اندازه گیری (میترینگ) نفت خام صادراتی و فرآورده های نفتی این شرکت به گونه ای است که به عنوان مرجع اندازه گیری جهانی مطرح می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی امروز (چهارشنبه 20 آذر) در نخستین همایش تخصصی آموزشی سیستم های اندازه گیری هیدروکربن ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که با همکاری  دانشگاه علم و صنعت  برگزار شد افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران وظیفه صادرات 93 درصد نفت خام کشور و 100 درصد میعانات گازی در عسلویه و 100 درصد سوآپ نفت خام در منطقه شمال را بر عهده دارد.

وی با اشاره به جایگاه مهم و راهبردی شرکت پایانه های نفتی ایران در صنعت نفت و گاز کشور یادآور شد: این شرکت در جهت پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرآیندهای دریافت، ذخیره سازی، استخراج، اندازه گیری و سنجش های کمی و کیفی، عملیات دریایی (پهلودهی و جدا سازی کشتی ها) و صادرات آن، اهداف و ماموریت های مهم و راهبردی صنعت نفت کشور را محقق می کند.

موسوی گفت: توجه به مقوله اندازه گیری هیدروکربن ها از موضوعات مهم در صنعت نفت است و در شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در راستای سلامت عملیات و امنیت معاملات به این مهم با دقت و حساسیت خاصی توجه دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: اهمیت اندازه گیری هیدروکربن ها باید با دقت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی مورد توجه قرار گرفته و به کنترل و اندازه گیری و صحت سنجی نفت خام، میعانات گازی، و انواع مواد هیدروکربنی دقت ویژه داشت؛ ضمن اینکه هرگونه بی توجهی به مقوله اندازه گیری تبعات منفی را با توجه به قیمت های نفت خام و فرآورده های نفتی در پی دارد.

موسوی یاد آور شد: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان بزرگترین و راهبردی ترین شرکت در عرصه پایانه داری، نقش اصلی در کسب درآمدهای ارزی کشور را دارد؛ توجه به سیستم های اندازه گیری و به روزشدن دانش کار با این گونه تجهیزات، در نوع برخورد و تفکر مشتریان داخلی و خارجی به این شرکت، همچنین شرکت ملی نفت ایران و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران اثرگذار است.

وی افزود: با درک این موضوع می توان گفت، کوچک ترین خطا در سیستم های اندازه گیری، منجر به خسارت مالی زیادی می شود و بر همین اساس شرکت پایانه های نفتی ایران تلاش دارد از پیشرفته ترین و استانداردترین، تجهیزات اندازه گیری در کنار نیروی انسانی متخصص و مجرب استفاده کند.

 موسوی ادامه داد: این شرکت توجه جدی به نوآوری و پژوهش دارد و با انجام مطالعات تلاش می کند عملکرد خود را در حوزه پژوهش ارتقا دهد و طرح های تحقیقاتی را به سمتی هدایت کند که به نفع نیازهای صنعت نفت و دست یابی به خود کفایی موثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: در حوزه های فناوری و ساخت داخل نیز شرکت پایانه های نفتی ایران موفقیت های خوبی کسب کرده است؛ به گونه ای که در سال گذشته رتبه اول را در این زمینه در سطح شرکت ملی نفت ایران کسب کردیم.

موسوی یادآور شد: طراحی و ساخت دستگاه  صحت سنج سیار سیستم های اندازه گیری با استفاده از متخصصان داخلی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه  با حمایت شرکت پایانه های نفتی ایران و  جهاد دانشگاهی اهواز انجام شد و این دستگاه  به لحاظ دانش طراحی و فن آوری های جدید پیچیده ترین تجهیزات صنعت نفت به شمار می رود.

 مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با تاکید بر ضرورت برگزاری همایش های تخصصی در حوزه  میترینگ، گفت: برگزاری این همایش ها علاوه بر فراهم نمودن امکان انتقال  تجارب اثربخش، سبب تسهیل در فرآیند صادرات نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی می شود.

(چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید