پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۴۶
IOTC
دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۷۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

با راه اندازی سیستم اختلاط هر بشکه نفت خام 2.5 دلار سودآوری دارد

رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با نصب و راه اندازی سیستم اختلاط نفت خام در پایانه نفتی خارگ، توانایی اختلاط 65 هزار بشکه نفت خام در ساعت حاصل می شود ضمن اینکه به ازای هر بشکه نفت، 2.5 دلار سود برای کشور به ارمغان می آورد.

با راه اندازی سیستم اختلاط هر بشکه نفت خام 2.5 دلار سودآوری دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حمیدرضا کاتوزیان، شامگاه دیروز (یکشنبه 17 آذر) در مراسم انعقاد قرارداد پروژه پژوهشی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سیستم اختلاط نفت خام در پایانه نفتی خارگ، پژوهشگاه صنعت نفت را یکی از مراکز تحقیقاتی بزرگ موجود در کشور و خاورمیانه در حوزه نفت، گاز و صنایع وابسته به آن معرفی کرد و گفت: این مرکز تحقیقاتی به عنوان بازوی پژوهش و توسعه (R&D) صنعت نفت با سرمایه عظیم انسانی، تجهیزات، امکانات پیشرفته، به روز و قابل استفاده در صنایع نفت و گاز می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف صنعت نفت و گاز کشور ایفا کند.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: بخش پژوهش و فناوری پژوهشگاه صنعت نفت می تواند تا حد زیادی حلال مشکلات و جبران کننده صدمات ناشی از تحریم های بین المللی باشد ازاین رو از صنعت نفت انتظار می رود که ضمن توجه به توان عملیاتی این مرکز تحقیقاتی، تعامل بهتری با این مجموعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه پروژه طراحی و ساخت سیستم پیوسته اختلاط نفت خام می تواند نقش چشمگیری در مناسبات بین المللی داشته باشد، افزود: با اجرای این پروژه، توانایی اختلاط 65 هزار بشکه نفت خام در ساعت حاصل می شود ضمن اینکه به ازای هر بشکه نفت، 2.5 دلار سود برای کشور به ارمغان می آورد.
کاتوزیان اظهار امیدواری کرد که اجرای این پروژه پژوهشی بتواند سرآغازی برای توسعه و ادامه همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پایانه های نفتی ایران باشد.
(دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید