شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۴
IOTC
پنج شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۰ / ۰۱:۰۰
سرویس : نکاء
کد خبر : ۳۷
گزارشگر : ۲
سرویس نکاء

افزایش قدرت مانور درعملکرد پایانه های نفتی کشور

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: پروژه ساخت مخازن نگهداری نفت خام با هدف ظرفیت سازی و افزایش توان ذخیره، اقدامی استراتژیک و در جهت استمرار و تداوم تولید پایدار نفت خام و تکمیل و ارتقاء زنجیره ارزشی نفت در کشور است.

افزایش قدرت مانور درعملکرد پایانه های نفتی کشور

به گزارش روابط عمومی پایانه های نفتی ایران,سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی امروز پنج شنبه در حاشیه کلنگ زنی مخازن نفتی گناوه گفت: با افزایش ذخیره سازی، شاهد کاهش هزینه های استهلاک، افزایش کیفیت نفت خام، کاهش احتمال خطر بالای نفت ریزی و همچنین کاهش دوره زمانی تعمیرات از 13 سال به 7 سال که برابر با استاندارد جهانی ست، خواهیم بود.
 مهندس موسوی با اشاره به توانمندی نیروهای ایرانی افزود: برای اولین بار بخش خصوصی در زمینه پایانه سازی در استان بوشهر حضور پیدا کرده و امید است با ساخت 14 مخزن نفتی جدید در شهرستان گناوه، در جهت پیشرفت و توسعه صنعت نفت ظرفیتی بالغ بر ذخیره 10 میلیون بشکه نفت خام به وجود آید.


همچنین این مقام مسئول مخازن نفتی کلنگ زنی شده را پشتیبانی برای مخازن جزیره خارگ دانست و افزود: در حال حاضر حدوداً 24 میلیون بشکه نفت خام در جزیره خارگ ذخیره شده، شرکت پایانه های نفتی در حال ساخت مخازنی به ظرفیت 4 میلیون بشکه است و با آماده شده 14 مخزن مذکور ظرفیت و توان ذخیره سازی نفت به 38 میلیون بشکه خواهد رسید. 

لازم به ذکر است بدلیل شرایط نامناسب جوی حضور رستم قاسمی، وزیر نفت ایران در مراسم کلنگ زنی لغو شد و این مقام مسئول طی تماس تلفنی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی بیان داشت: امید است نیروهای توانمند در شرکت امید بتوانند پروژه را بر اساس برنامه زمان بندی شده به پایان رسانده و نتیجه مطلوب بدست آید.
گفتنی است وزیر نفت در این تماس تلفنی، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی را از سوی خود و وزارت مطبوعه اش مأمور کلنگ زنی این پروژه نمود
(پنج شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید