دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۱۲
IOTC
پنج شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۶۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخزن ٥٠٠ هزار بشکه ای نفت خام جزیره خارک مهار شد

آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخزن 500 هزار بشکه ای ذخیره سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ با همت و تلاش حماسه سازان و کارکنان غیور صنعت نفت به طور کامل مهار و خاموش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به جزییات این حادثه افزود: آتش سوزی ناشی از صاعقه که مقارن ساعت ١٣:٢٠ دقیقه ظهر امروز (پنج شنبه ٣٠ آبان) در یکی از مخازن ذخیره سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ رخ داد، در ساعت ١٤:٣٥ دقیقه با همت و تلاش گروهی تیم عملیاتی صنعت نفت مستقر در این جزیره به طور کامل مهار و خاموش شد.

سید پیروز موسوی اطفای آتش سوزی مخزن یادشده را یک حماسه بزرگ توصیف کرد و افزود: گروه های تخصصی متشکل از  بخش های ایمنی و آتش نشانی از شرکت پایانه های نفتی ایران، فلاق قاره منطقه خارک و پتروشیمی خارک با یک طرح ضربتی و بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل مستقر شدند و این عملیات پیچیده را با تمرکز فنی مدیریت و هدایت کردند.

وی افزود: صاعقه آسمانی درست بر روی پله مخزن وارد شده بود؛ این محل نقطه پر شعله آتش بود و به ناچار عملیات مهار و اطفای آتش را بسیار پیچیده می کرد؛ اما از آنجا که کارکنان صنعت نفت در خارک تجربه ارزشمند سال های دفاع مقدس را داشتند و در روز و شب سال های جنگ تحمیلی همواره حماسه می آفریدند؛ این بار نیز با عنایت و فضل الهی و توکل بر خداوند حماسه دیگری آفریدند و آتش سوزی مخزن ٥٠٠ هزار بشکه ای شماره ١٩ که ٣٦٠ هزار بشکه نفت ذخیره داشت را به طور کامل مهار کردند.

جزییات بیشتر این حادثه و عملیات مهار و اطفای آتش سوزی مخزن شماره ١٩ جزیره خارک به همراه تصاویر این عملیات متعاقبا ارسال می شود.

(پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید