دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۵۷
IOTC
پنج شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۳۵۹
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

تندباد 83 کیلومتری در جزیره خارگ/ صادرات نفت خام در وضعیت عادی است

وزش باد شدید با سرعت 83 کیلومتر در ساعت که از شب گذشته تا کنون جزیره خارگ در نوردیده است؛ وضعیت صادرات نفت خام در تاسیسات و اسکله های پایانه نفتی خارگ به طور عادی جریان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، پس از اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر و هشدار مدیریت بحران این استان نسبت به بارش شدید باران و وزش باد شدید، گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب، ستاد بحران شرکت پایانه های نفتی ایران از روز دوشنبه (27 آبان) به دستور سید پیروز موسوی، مدیرعامل این شرکت تشکیل شد.

مدیرعامل به همراه برخی از مدیران و روسای این شرکت با حضور در محوطه مخازن ذخیره سازی، اسکله ها و اتاق های کنترل صادرات نفت خام، بر آمادگی تمامی مدیریت ها و ادارات صادرات، HSE، تعمیرات، ترابری، عملیات دریایی و همچنین مدیریت عملیات عمومی خارگ جهت پایداری ماموریت ها و فرآیندهای جاری این سازمان در زمینه ورود و خروج و صادرات نفت خام طبق برنامه تعیین شده از سوی مدیریت امور بین المللی شرکت ملی نفت ایران و همچنین مدیریت بحران ناشی از جاری شدن احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر و کمک رسانی به شهروندان جزیره خارگ تاکید کرد.

موسوی از کارکنان HSE پایانه نفتی خارگ خواستار آمادگی شبانه روزی جهت کمک رسانی به نهادهای دولتی مستقر در جزیره خارگ و همچنین حفاظت از تاسیسات نفتی شد و تاکید کرد: با همکاری و تعامل تمامی کارکنان، ضمن رعایت اصول ایمنی، تمام تلاش و کوشش خود را بر حفاظت از تاسیسات و عملیات بارگیری، تخلیه و صادرات نفت خام و حفظ منافع ملی متمرکز کنیم.

شب گذشته نیز عملیات امدادرسانی به شهروندان جزیره خارگ که دچار سیلاب و آبگرفتگی معابر شده بودند با حضور مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به همراه برخی مدیران و روسای این شرکت و پایانه نفتی خارگ با اعزام و بسیج ناوگان ترابری و خودروهای آتش نشانی انجام شد.

دومین باران پاییزی عصر روز دوشنبه (27 آبان) در جزیره خارگ آغاز شد و تا زمان ارسال این خبر، (پنج شنبه 30 آبان) همچنان ادامه دارد.

روز گذشته نیز تندباد با سرعت حداکثر 83 و حداقل 60 کیلومتر در ساعت جزیره خارگ را درنوردید؛ با این حال هم اکنون وضعیت صادرات نفت خام در تاسیسات و اسکله های پایانه نفتی خارگ به طور عادی جریان دارد.

امروز نیز طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان ابری با بارش شدید باران و رعد و برق و احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

 

 

(پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید