شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۱
IOTC
چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۷۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

مدیریت دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت در حوزه ساحل و فراساحل یکپارچه می‎شود

به منظور مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی صنعت نفت در حوزه ساحل و فراساحل برای نخستین بار در کشور نشست هم اندیشی با حضور فعالان این حوزه در شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد.

مدیریت دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت در حوزه ساحل و فراساحل یکپارچه می‎شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایانه های نفتی ایران، نشست هم اندیشی شورای راهبردی نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی در صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل صبح امروز (۹ خرداد ۱۳۹۷) با حضور، علیرضا اصل عربی، رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس، ابوالقاسم رحمانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه ها و جمعی از مدیران فعال در حوزه ساحل و فراساحل در محل ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد.
علیرضا اصل عربی، رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی در صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل با بیان اینکه این کنفرانس برای نخستین بار در کشور برگزار می شود گفت: انتظار ما از نخستین کنفرانس ارائه دست آورد نیست بلکه قصد داریم در نخستین دوره مبانی علمی کار تدوین شود و شرکت ها با این مقوله آشنا شوند.
وی حضور همه شرکت های حاضر در حوزه ساحل و فراساحل را در این کنفرانس ضروری دانست و گفت: از ۴ شرکت دولتی درگیر در این حوزه برای حمایت از برگزاری خوب این کنفرانس دعوت شده است و امیدواریم کنفرانس به خوبی با حضور حداکثری برگزار شود.
اصل عربی از تشکیل دبیرخانه دائمی در دانشگاه صنعت نفت برای این کنفراس خبر داد و گفت: این دبیرخانه حداقل به مدت یکسال در دانشگاه فعال خواهد بود و قصد داریم همه موضوعات مرتبط با مدیریت دارایی را در این دانشگاه متمرکز کنیم.
وی محور این کنفرانس را تببین نخبگی و تبدیل آن به خبرگی دانست و گفت: هدف حراست از دارایی ها با دانش و مهارت است.
لزوم بهره گیری از تجارب شرکت های داخلی و بین المللی
ابوالقاسم رحمانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی نیز در این نشست ضمن اشاره به لزوم برگزاری این کنفرانس گفت: هدف از این کنفرانس تمرکز و یکپارچگی دانش و تجربه در حوزه مدیریت دارایی صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل است.
وی افزود: از شرکت های دارای سابقه کار در حوزه ساحل و فراساحل کشور انتظار داریم برای نتیجه بخشی و بهره وری از این کنفرانس کمال همکاری را داشته باشند.
رحمانی همچنین گفت: برای برگزاری بهتر کنفرانس باید از کشورهایی که سابقه کار در حوزه مدیریت دارایی دارند نیز دعوت به عمل آید تا بتوانیم از تجربیات آن ها بهره ببریم.
یکپارچگی و تمرکز لازمه مدیریت دارایی ها
سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این نشست با اشاره به مشکلاتی که در عدم یکپارچگی اطلاعات وجود دارد گفت: عمده مشکلات در حوزه دارایی های ساحل و فراساحل عدم یکپارچگی اطلاعات است.
وی به وجود حدود  ۱۵ هزار کیلومتر خط لوله زیردریایی در حوزه صنعت نفت ایران اشاره کرد و گفت: تصور کنید اتفاقی در خلیج فارس رخ دهد، به طور مثال نشت نفت که به دقایق و لحظات برای مدیریت وابسته است، هنوز نمیدانیم چه ارگانی باید مدیریت اتفاق را در این منطقه به عهده گیرد.
موسوی دارایی های فیزیکی را سرمایه های کشور بر شمرد و گفت:‌ نگرانی های بسیاری در حوزه ساحل و فراساحل برای مدیریت دارایی وجود دارد و اینکه از شرکت پایانه های نفتی ایران برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آمده جای تقدیر و تشکر دارد.
وی استفاده از تجربیات یکدیگر را در مدیریت دارایی مهم ارزیابی کرد و گفت: یکپارچکی در صنعت نفت می تواند به ارتقا مدیریت دارایی بی انجامد.
گفتنی است این کنفراس ۴ و ۵ تیرماه ۱۳۹۷ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می شود.
(چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید