جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۵
IOTC
سه شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۷۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیر اچ.اس.ی شرکت ملی نفت ایران

تحول HSE در پایانه های نفتی ایران پایلوت صنعت نفت است

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، تحول HSE در پایانه های نفتی ایران را بسیار محسوس دانست و افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران در فازهای اجرایی و عملیاتی، پایلوت صنعت نفت است.

تحول HSE در پایانه های نفتی ایران پایلوت صنعت نفت است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایانه های نفتی ایران، مراسم تقدیر از تلاشگران HSE شرکت پایانه های نفتی ایران ظهر امروز (۸ خرداد ماه ۱۳۹۷) با حضور سید پیروز موسوی، مدیرعامل و روسای HSE چهار منطقه این شرکت و همچنین مانی عبدلله زاده، مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.
 
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، با بیان اینکه در سه سال گذشته نگرش به HSE در وزارت نفت تغییر کرده است گفت: اثرات این تغییر در شرکت های زیرمجموعه به ویژه در فاز اجرایی و عملیاتی محسوس است.
وی این تحول را در شرکت پایانه های نفتی محسوس تر دانست و عنوان کرد: این تحول هم در موارد پیشگیرانه و هم در صحنه عملیات قابل توجه است.

عبدلله زاده با تأکید بر اینکه اجرای الزامات HSE نیازمند باور درونی نیروی انسانی است، گفت: اگرچه قوانین HSE و الزامات آن برای همه یکسان است اما در برخی موارد باور نیروی انسانی منجر به حفظ دارایی ها و منابع می شود و این مسئله باید در همه سطور در حوزه HSE نهادینه شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شرکت پایانه های نفتی ایران برای رعایت عینی و واقعی HSE در تمامی سطوح گفت: ماموریت سنگینی به نام مدیریت ارشد HSE منطقه خارگ به این شرکت محول شده که نگرش مهندسی و پیشگیرانه شرکت منجر به اجرای صحیح این مأموریت شده است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، هدف اصلی HSE ستاد شرکت ملی نفت ایران را حمایت و کمک به شرکت ها عنوان کرد و گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم بر این مهم تأکید داشته و خواسته که یکی از مسئولیت های اصلی HSE تمرکز بر شرکت های عملیاتی باشد.

وی افزود: در این راستا خیال ما از بابت شرکت پایانه های نفتی ایران راحت است چرا که بسترهای لازم برای اجرای الزامات HSE ایجاد شده است و این شرکت در تهیه و تدوین الزامات اچ اس ای پیشگام بوده است.

پایانه های نفتی ایران پیشگام در اجرای الزامات حوزه ایمنی است 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات گسترده انجام شده در حوزه HSE شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: تحولات گسترده ای در حوزه HSE در وزارت نفت ایران به چشم می خورد؛ نگاه جدید منجر به ایجاد تجارب جدیدی در حوزه HSE شده است.
 
پیروز موسوی با بیان اینکه شرکت پایانه ها با تمامی تهدیدهای خاک، هوا و دریا در حوزه ایمنی مواجه است، گفت: نگاه جدید به HSE در مدیریت شرکت پایانه های نفتی منجر به آن شده که تمامی فعالیت ها و فرایندها باید پیش از انجام به تأیید HSE برسند و هرچه غیر از این باشد، هر چقدر مهم و حیاتی، لازم الاجرا نیست.
 
وی با بیان اینکه شرکت پایانه های نفتی ایران پیشگام در اجرای الزامات حوزه ایمنی است، گفت: این مسئله در موارد مختلف از جمله حوادث در خشکی و روی آب ثابت شده است و نیروهای ما عملیات های بی سابقه ای را در حوزه ایمنی انجام داده اند.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، با بیان اینکه نگاه ایمن به فرایند ها در تار و پود فعالیت های شرکت به منصه ظهور رسیده است گفت: این به دلیل حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص و بعد تجهیزات همیشه آماده به کار است.
وی با بیان اینکه شرکت های همسایه تأسیسات شرکت پایانه های نفتی ایران همواره به نگاه ایمنی ما اتکا می کنند گفت: این مسئله حاصل امکانات و نیروی متخصص ما است.
 
موسوی گفت: متأسفانه نگاه ما به نیروهای انسانی انگیزشی نیست و برخی نیروها نگرانی معیشتی دارند و این نیروها همان کارکنانی هستند که نقش پیش گیرنده در حوزه ایمنی برعهده دارند.

توجه به الزامات زیست محیطی از شاخصه های توسعه است

عباس اسدروز، رئیس منطقه عملیاتی خارگ نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های گسترده انجام شده در حوزه HSE گفت: بر شمردن همه فعالیت های انجام شده در این حوزه نیاز به زمان زیادی دارد و همه موارد عینی و عملی بوده اند.
وی با بیان اینکه توجه به الزامات زیست محیطی از شاخصه های اصلی توسعه است گفت: در پایانه خارگ الزامات اساسی و زیر بنایی در این رابطه، مورد توجه قرار گرفته است و همکاران من جزئی ترین مسائل زیست محیطی را مد نظر قرار می دهند.
اسدروز معضل HSE را در پایانه خارگ منابع انسانی بر شمرد و گفت: بسیاری از نیروهای کلیدی قبل از بازنشستگی مسئولیت خود را ترک می کنند و از طرفی برخی نخبگان نیز به دلیل مسائل مالی اقدام به مهاجرت می کنند و این مسائل آسیب های نیروی انسانی به شمار می روند.
حمیدرضا شاهدوست، مدیر پایانه نفتی شمال نیز در این مراسم از تعهد مدیریت شرکت پایانه ها به مباحث علمی تقدیر کرد و گفت: از آنجا که فعالیت های شرکت پایانه ها پایه دریایی دارند و سازمان بنادر متولی بحث های دریایی است، مدیرعامل شرکت پایانه ها با وجود مدیریت ۴ منطقه همواره در تمامی جلسات سازمان بنادر و کنفرانس های علمی بین المللی و جلسات سازمان جهانی دریایی شرکت می کند.


برای تخلیه اضطراری جزیره خارگ آمادگی کامل داریم
علی سردار، رئیس HSE شرکت پایانه های نفتی ایران هم در این مراسم، با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه HSE شرکت پایانه ها گفت: در بحث مدیریت پساب، بحث خاک های آلوده و سیستم های پایش فعالیت های خوبی در شرکت انجام شده است.
وی به انجام مانورهای علمی و مستمر در این شرکت اشاره کرد و گفت: استمرار این مانورها به آمادگی نیروها و تجهیزات می انجامد و گزارش های آن به طور کامل به شرکت ملی نفت ایران ارسال می شود.
وی همچنین از تمدید و اخذ تمام مجوزهای ارزیابی زیست محیطی یاد کرد و گفت: در طول یکسال موفق به کسب ۲ گواهینامه سبز برای پایانه های خارگ و شمال شدیم.
وی همچنین از ابلاغ مدیریت HSE ارشد جزیره خارگ به شرکت پایانه های نفتی ایران یاد کرد و گفت: یکی از مباحثی که در این مورد به جد در طول یکسال دنبال شد، بحث تخلیه اضطراری جزیره بود که مطالعات و فعالیت های بسیاری برای آن انجام شد.
در پایان این مراسم از برخی مدیران و کارکنان HSE شرکت پایانه های نفتی ایران با اهدا لوح تقدیر شد. اسامی افراد مورد تقدیر در این مراسم عباس اسد روز رئیس منطقه عملیاتی خارگ، حمیدرضا شاهدوست رئیس پایانه نفتی شمال، علی سردار رئیس HSE شرکت پایانه های نفتی ایران، عبدالوحید حیدری رئیس پایانه HSE پایانه نفتی خارگ، عزیز آتشین رئیس HSE پایانه شمال، علیرضا معینی پور رئیس محیط زیست شرکت پایانه های نفتی ایران، امین زرگری رئیس HSE پایانه میعانات گازی عسلویه، امیر مسعود قاسمی رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حسام حجازی کارشناس محیط زیست پایانه نفتی خارگ، سید علی اکبر خسرو انجم کارشناس محیط زیست پایانه نفتی شمال بودند.
همچنین لوح تقدیری از سوی سردار غلامرضا جلالی به منظور فعالیت های پدافند غیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به سید پیروز موسوی، مدیرعامل این شرکت اهدا شد.
(سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید