دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۳۹
IOTC
چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۵۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت انجام شد

امضاء ۴ قرارداد و تفاهم‌نامه در شرکت پایانه‎های نفتی ایران

با امضای ۴ سند تفاهم‌نامه و قرارداد سه شرکت داخلی و یک شرکت انگلیسی با پایانه های نفتی ایران در زمینه توسعه ظرفیت‌های صادراتی نفت خام و میعانات گازی کشور همکاری می‌کنند.

امضاء ۴ قرارداد و تفاهم‌نامه در شرکت پایانه‎های نفتی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،در حاشیه آخرین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مراسم امضای چهار قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فعالیت شرکت پایانه های نفتی ایران با حضور سید پیروز موسوی، و مدیران عامل شرکت های طرف قرارداد و همچنین رضا خلیلی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیر صنعتی منعقد شد.

در اولین تفاهم نامه شرکت دانلوپ انگلیس قرار است اجرای طرح یکسان سازی مشخصات فنی هوزهای شناور و زیرآبی متصل به گوی های شناور را بر عهده بگیرد.

مدیرکل بازرگانی سفارت بریتانیا در تهران، در این مراسم اعلام کرد: انگلیس همانند دیگر متحدان اروپایی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد می‌ماند.

کیت ولینگز افزود: به عنوان بخشی از مزایای مشهود برجام، بسیار مشتاقیم که شرکت‌های انگلیسی را به توسعه همکاری‌ها با طرف ایرانی ترغیب کنیم و در مقابل امیدواریم که شرکت‌های ایرانی نیز ارتباط خود را با شرکت‌های بریتانیایی افزایش دهند تا از منافع دوجانبه این قرارداد بهره‌مند شویم.

مدیرکل بازرگانی سفارت بریتانیا در تهران افزود: این می‌تواند مثال خوبی از همکاری میان شرکت‌های بریتانیایی و ایرانی به منظور خلق منافع تجاری و اقتصادی برای دو کشور باشد.

ولینگز در پایان ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها میان دو کشور با قوت بیشتری در آینده ادامه یابد

رضا خلیلی، معاون عملیات غیرصنعتی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه این قرارداد در برهه حساس خروج آمریکا از برجام بسیار کلیدی و مهم است گفت: از اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام تشکر می کنیم و امیدواریم این موضوع همچنان ادامه داشته باشد و طرفین به تعهدات خود پایبند باشند.

امضای تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی

در دومین تفاهم نامه جهاد دانشگاهی قرار است مطالعاتی را برای توسعه دانش در شرکت پایانه های نفتی ایران انجام دهد و پیش از این هم جهاد دانشگاهی در همکاری با شرکت پایانه های نفتی ایران بازوی بارگیری را برای اسکله شماره ۱۰ پایانه نفتی خارگ اجرا کرده است.

پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این مراسم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای استفاده از توان داخل در جهت رشد و ارتقا و پیشرفت کشور گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران بیشترین قرارداد ها را با جهاد دانشگاهی دارد و عمده این قراردادها عملیاتی شده اند.

وی افزود: اخیرا نیز بازوی بارگیری سکوی شماره ۱۰ پایانه خارگ ساخته و نصب شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به پروژه های گسترده ای که از سوی جهاد دانشگاهی برای وزارت نفت انجام شده گفت: تحریم های جدید برای ایران فرصت خوبی به منظور تقویت توان داخل است و از مسئولین خواهشمندیم که توانایی های زیاد متخصصان داخلی را مد نظر قرار دهند.

امضای قرارداد برای نوسازی اسکله آذر پاد

در سومین قرارداد امروز شرکت مهندسی و ساخت طرقه قرار است به منظور نوسازی اسکله آذر پاد اقدام کند.

پیروز موسوی با بیان اینکه اسکله غربی با نام آذر پاد در سال ۱۹۷۰ به بهره برداری رسیده و ۱۱۰۰ متر طول دارد و ۱۵۰۰ متر از خط ساحلی فاصله دارد گفت: ۴ پهلوگاه از ۱۴ عدد این اسکله در زمان دفاع مقدس بمباران شد و تعمیرات اساسی از آن زمان انجام نشده است.

وی اعتبار این پروژه را ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سه پهلوگاه این اسکله مربوط به نفتکش های غول پیکر است که نقش حیاتی در صادرات نفت دارد.

محمود محمدی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت طرقه انرژی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه صنعت نفت در کشور گفت: تک تک مردم به تلاش های کارکنان نفت واقف هستند و تلاش های این عزیزان را در زمان دفاع مقدس از یاد نمی برند و انجام این پروژه برای شرکت ما یک افتخار بزرگ است.

همچنین در تفاهم نامه دیگری شرکت پایانه های نفتی ایران و وزارت دفاع برای تخلیه خطوط لوله زیر دریایی نفت خام منتهی به گوی های شناور در بندر گناوه تفاهم کردند.

موسوی با بیان اینکه این خطوط از سال ۶۲ دارای نفت هستند و امکان آلودگی زیست محیطی وجود دارد گفت: این تفاهم برای ما بسیار مهم است و می تواند مخاطرات زیست محیطی ما را بر طرف کند.



(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید