چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۹
IOTC
دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۵۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی:

قرارداد نوسازی اسکله آذرپاد امضا می‎شود/ سوآپ هفتاد و یکمین محموله نفتی از پایانه شمال

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به نوسازی اسکله آذرپاد، افزود: در اسکله آذرپاد بعد از دفاع مقدس به این وسعت هیچوقت نوسازی نداشتیم و قرارداد این نوسازی احتمالا در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت به ارزش ۷۰ میلیارد تومان نهایی می شود.

قرارداد نوسازی اسکله آذرپاد امضا می‎شود/ سوآپ هفتاد و یکمین محموله نفتی از پایانه شمال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، در نشست خبری در حاشیه دومین روز برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت با بیان اینکه شرکت پایانه های نفتی ایران آخرین حلقه زنجیره نفت است گفت: در سال های اخیر برنامه های سرمایه ای برای سرعت بخشی به صادرات در دست اجرا بود که شامل بازسازی اسکله ها، خطوط لوله و خطوط زیردریایی می شود.


موسوی به بازرسی فنی خطوط لوله اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با پیمانکار از اواخر سال گذشته صورت گرفته تا ۲۵۰ نقطه مورد نیاز تعمیر شوند.

وی با بیان اینکه بازرسی داخل خطوط لوله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است ، افزود: در این مورد نیز پیگرانی هوشمند ۳۰۰ کیلومتر خط لوله انجام شده است که برخی از آنها اولین بار بود که صورت می گرفت و از این خطوط لوله ۲ مورد نیاز به تعمیرات اساسی دارد که امسال انجام می شود.

وی در مورد میزان بارگیری نفت در سال گذشته نیز اظهار کرد: در سال ۹۶ طبق برنامه وزارت نفت ۱۰۰۰ نفتکش در خارگ پهلودهی و جداسازی کردیم.

موسوی از سوآپ نفت در پایانه شمال یاد کرد و افزود: در پایانه نفتی شمال بعد از چند سال رکود از سال گذشته سوآپ در حال انجام است و خوشبختانه در ماه گذشته هفتاد و یکمین نفتکش صادر شد و تا کنون ۳.۵ میلیون بشکه نفت خام سوآپ شده و نفت دریافتی در پالایشگاه های تبریز و تهران استفاده شده است.

وی قراردادهای سوآپ را ماهانه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سوآپ فقط با یک کشور انجام می شود و برنامه افزایش تعداد کشورها را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در مورد ظرفیت پایانه خارگ گفت: در حال حاضر هر ۹ پهلوگاه پایانه خارگ آماده پهلودهی و بارگیری است و در صورت نیاز متخصصان این شرکت می توانند عملیات بارگیری کشتی به کشتی را نیز انجام دهند و روزانه بین ۵ تا ۶ میلیون بشکه توانایی بارگیری داریم.

موسوی از مسئولیت های اجتماعی شرکت پایانه های نفتی ایران نیز یاد کرد و گفت: جابجایی سکنه جزیره خارگ به ساحل، تأمین آب شرب جزیره و تأمین ۳ مگاوات برق از جمله فعالیت های CSR این شرکت بوده است و خدمات آموزشی و فرهنگی شرکت نیز برای ساکنان جزیره قابل ارائه است.

وی به ساخت بازوی بارگیری در داخل نیز اشاره کرد و گفت: در اسکله شماره ۱۰ جزیره خارگ بازوی بارگیری با مشارکت جهاد دانشگاهی ساخته و نصب شده که در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.
(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید