جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۸
IOTC
جمعه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۲۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ثبت افتخار صادرات نفت خام در شرایط طوفانی/عملیات بارگیری نفت خام به 4 فروند نفتکش در پایانه نفتی خارگ انجام شد

رییس عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با وجود طوفان شدید با سرعت حدود 100 کیلومتر در ساعت، کارکنان پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ، عملیات بارگیری نفت خام به چهار فروند نفتکش را درنیمه شب گذشته با موفقیت انجام دادند.

ثبت افتخار صادرات نفت خام در شرایط طوفانی/عملیات بارگیری نفت خام به 4 فروند نفتکش در پایانه نفتی خارگ انجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، ناخدا کلاتکی در تشریح این عملیات افزود: حدود ساعت 12 نیمه شب گذشته، سرعت باد در پایانه نفتی خارگ، بیش از 50 نات (حدود 100 کیلومتر در ساعت) با گرد و خاک شدید همراه شد که این وضعیت عملیات پهلودهی نفتکش ها و بارگیری نفت خام را با چالش فراوان رو به رو کرد.

وی ادامه داد: اما با توجه به اهمیت صادرات نفت خام در راستای انجام ماموریت های مهم وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و همچنین رعایت اصول مشتری مداری در حوزه امور بین الملل، خوشبختانه به حول قوه الهی، و توان فنی و عملیاتی کارکنان این پایانه، عملیات یاد شده با فرماندهی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با موفقیت و بدون بروز کوچترین سانحه انجام شد.

کلاتکی اظهار داشت: در این عملیات تمامی نیروهای HSE پایانه نفتی خارگ آماده باش کامل بودند و سه فروند نفتکش در پهلوگاه های 11، 12 و 15 اسکله آذرپاد و یک فروند نفتکش به صورت عملیات STS (کشتی به کشتی) ابتدا از اسکله جداسازی و سپس پس از فروکش کردن طوفان، در مدت 6 ساعت بارگیری شدند.

رییس عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: هم اکنون در تمامی تاسیسات و اسکله های پایانه نفتی خارگ، شرایط عادی و عملیات ذخیره سازی و صادرات نفت خام به طور دقیق در حال انجام است.


طوفان

 عملیات کشتی به کشتی شب گذشته در شرایط طوفانی(هفتم اردیبهشت 97)

(جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید