جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۴
IOTC
چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۵۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
وزیر نفت :

پایانه جدید نفتی جاسک در ساحل دریای عمان ساخته می شود

وزیر نفت، منطقه مکران را دارای اهمیت راهبردی دانست و گفت: با توجه به موقعیت جاسک در این منطقه قرار است پایانه صادرات نفت جاسک در ساحل دریای عمان ساخته شود.

پایانه جدید نفتی جاسک در ساحل دریای عمان ساخته می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،«بیژن زنگنه» روز دوشنبه در مراسم امضای قرارداد ساخت خط لوله گاز ایرانشهر - چابهار، از ساخت واحدهای پتروشیمی در بخش شرقی مکران (منطقه چابهار و کنارک) خبر داد و افزود: این خط لوله در مدت 2 سال از ایرانشهر به چابهار ساخته خواهد شد.

زنگنه، این قرارداد را برای صنعت نفت و منطقه مکران بسیار مهم دانست و افزود: گازرسانی به سیستان و بلوچستان که از پارسال آغاز شده، برای وزارت نفت اهمیت بسیار زیادی دارد و امسال نیز ادامه می یابد.
وی درباره منابع مالی ساخت این خط لوله نیز گفت: منابع این طرح نزدیک 1300 میلیارد تومان است که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تامین می شود.
وزیر نفت یادآورشد: این قرارداد، بزرگترین پروژه بین وزارت نفت و بخش ارتش (وزارت دفاع) است.
به گزارش ایرنا، وزارتخانه های نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز(دوشنبه) قرارداد 245 میلیون یورویی ساخت خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به چابهار را امضا کردند.
این قرارداد، از سوی حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز و نیکزاد قاسمپور مدیرعامل خط انتقال گاز مکران با حضور بیژن زنگنه و امیر حاتمی در محل همایش های وزارت نفت به امضا رسید.
این خط لوله 56 اینچی به طول 290 کیلومتر و به ارزش 245 میلیون یورو ساخته می شود.
قرارداد ساخت و اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با انشعاب از خط هفتم سراسری انجام می شود.
هدف از امضای این قرارداد، احداث خط انتقال گاز با هدف گازرسانی به صنایع و جمعیت خانگی چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

** آثار اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ساخت خط لوله انتقال گاز به چابهار
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم اعلام کرد: ساخت خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به چابهار، علاوه بر مسایل اقتصادی، آثار امنیتی و اجتماعی را نیز به دنبال دارد.
وی ادامه داد: منطقه مکران به دلیل سواحل طولانی، از ظرفیت های عظیمی برای توسعه برخوردار است.
وزیر دفاع با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران، اضافه کرد: گازرسانی به این منطقه علاوه بر تامین نیاز بخش خانگی، موجب رفع محرومیت و افزایش تولید پتروشیمی کشور می شود.
امیر حاتمی افزود: ساخت این خط لوله همچنین موجب پایداری در تامین امنیت منطقه نیز می شود.
(چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۲۲:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید