سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۲۸
IOTC
شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۷:۴۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۳۶۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تاکید نعمت زاده بر راه اندازی و فعال سازی عملیات بانکرینگ در پایانه نفتی خارک

مشاور ارشد وزیر نفت در امور صنعتی توصیه کرد برای حفظ نقش راهبردی مرکز صادرات نفت خام کشور و افزایش درآمدزایی عملیات بانکرینگ در پایانه نفتی خارگ فعال شود.

تاکید نعمت زاده بر راه اندازی و فعال سازی عملیات بانکرینگ در پایانه نفتی خارک

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و انرژی کیش در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، باید برای حفظ بازار منطقه خلیج فارس و اثرگذاری بر مناسبات دیپلماسی انرژی عملیات بانکرینگ در پایانه نفتی خارگ فعال شود.

وی ادامه داد: زیرساخت های صادراتی و تاسیسات ذخیره سازی در پایانه نفتی خارگ نوسازی و بهسازی شده است و این مزیت انجام این عملیات را به خوبی توجیه می کند.

نعمت زاده گفت: شرابط تردد شناورها و نفتکش ها در حوزه آبی خلیج فارس به گونه ای است که منطقه خارگ به لحاظ جغرافیایی بهترین نقطه برای سوختگیری کشتی ها محسوب می شود.

مشاور ارشد صنعتی وزیر نفت همچنین گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران با ثبت رکورد صادرات 9 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در روز، برای صنعت نفت تاریخ ساز شد؛ ظرفیت سازی و نوسازی بسیار خوبی در سطح تاسیسات صادراتی نفت خام انجام شده است و این موضوع قدرت مانور صنعت نفت را افزایش می دهد.

(شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶) ۰۷:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید