دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۴
IOTC
یکشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

زمان تعمیرات اساسی و ساخت مخازن ذخیره سازی نفت کاهش یافت

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از کاهش زمان تعمیرات اساسی و ساخت مخازن ذخیره سازی نفت با تهیه مواد اصلی پروژه و کاهش مشکلات موجود در خرید کالا های اساسی مخازن خبر داد.

زمان تعمیرات اساسی و ساخت مخازن ذخیره سازی نفت کاهش یافت

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،  سیدپیروز موسوی امروز گفت: با هدف شتاب بخشی در اجرای پروژه های تعمیرات مخازن از سال های گذشته تاکنون اقدام های مختلفی در این زمینه انجام شده است که از جمله می توان به تهیه مواد  اصلی پروژه (از قبیل ورق های کف ،سقف،Roof Drain،(Sealing از سوی کارفرما  و کاهش مشکلات موجود در خرید کالا های اساسی پروژه از سوی پیمانکار اشاره کرد.

وی افزود: اجرای عملیات های اجرایی به صورت موازی و حداکثر استفاده از هم پوشانی بین فعالیت ها (مانند تعویض ورق های کف و آنولار به صورت همزمان با تعمیر سقف و Walk way) و اجرای عملیات رسوب زدایی همزمان با برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار مجری تعمیرات اساسی مخازن از دیگر اقدام هایی است که با هدف کاهش زمان تعمیرات اساسی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی نقش کلیدی در تثبیت نوسانات قیمت بازارهای بین المللی انرژی دارند و افزایش ناگهانی قیمت نفت خام در دهه ٧٠ میلادی خیلی از کشورها را به داشتن ذخایر زیرزمینی نفت ترغیب کرد.

وی تصریح کرد: توجه به ذخیره سازی جهت تثبیت نوسانات بازار انرژی مورد توجه خاص است، بنابراین هم اکنون نه تنها کشورهای واردکننده نفت، بلکه بسیاری از کشورهای صادرکننده نیز اقدام به ایجاد ذخایر نفتی کرده اند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با هدف دریافت ، ذخیره سازی و صدور مواد نفتی که تضمین و پشتیبانی کننده تداوم ایمن و پایدار تولید نفت و گاز  کشور است از سال های گذشته تاکنون موضوع کمبود ظرفیت ذخیره سازی مخازن در خارگ مطرح و با احداث ٤ میلیون بشکه ظرفیت ذخیره سازی جدید نفت خام در پایانه نفتی خارگ موافقت شد.

موسوی افزود: با ساخت این مخازن ظرفیت و قدرت مانور عملیاتی در پایانه نفتی خارگ افزایش می یابد همچنین از هزینه های پایانه سیار کاسته و از خروج ارز ناشی از اجاره نفتکش ها نیز جلوگیری می شود.

موسوی در باره روند اجرای پروژه های پاکسازی رسوب های کف مخازن ذخیره سازی و لجن زدایی مخازن گفت: هم اکنون از روش های نوینی با هدف کاهش زمان انجام پاکسازی مخازن، افزایش ظرفیت ذخیره سازی عملیاتی مخازن و حفاظت از مخازن در برابر خوردگی رسوب زدایی مخازن استفاده می شود.

وی افزود: استفاده از سامانه های پیشگیری از تشکیل رسوب(SRJ)، استفاده از دستگاه هیدرو دوزر به منظور کاهش سهم نیروی انسانی در فرایند رسوب زدایی و افزایش سرعت و همچنین پروژه پژوهشی تصفیه لجن های نفتی با استفاده از آنزیم های طبیعی با همکاری جهاد دانشگاهی شهید بهشتی (که هم اکنون در مرحله تصویب است) از جمله روش های مورد استفاده برای پاکسازی رسوب ها از مخازن ذخیره سازی نفت کشور است.

(یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید