پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۱۳
IOTC
چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ساخت هشت مخزن ذخیره سازی برای تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس

هشت مخزن ذخیره سازی میعانات گازی با هدف افزایش ظرفیت صادراتی و پشتیبانی از تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس در عسلویه در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: با ساخت هشت مخزن ذخیره سازی (هر کدام با ظرفیت ٥٠٠ هزار بشکه) ‌ظرفیت ذخیره سازی میعانات گازی در پایانه عسلویه به چهار میلیون بشکه می رسد.

موسوی گفت: هم اکنون ذخیره سازی میعانات گازی در مخازن موجود در فازهای گازی انجام می شود ولی با توجه به راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش ظرفیت صادراتی همچنین ساخت پالایشگاه جدید ٣٦٠ هزار بشکه ای خلیج فارس با هدف پشتیبانی از تامین خوراک این پالایشگاه این مخازن ذخیره سازی جدید در منطقه عسلویه ساخته می شود.

به گفته وی این مخازن که با همکاری شرکت نفت و گاز پارس ساخته می شود، ظرفیت صادراتی میعانات گازی در این منطقه را از حدود ٤٠٠ هزار بشکه به یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه افزایش می دهد.

وی با اشاره به هماهنگی انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات میعانات گازی با بهره برداری از فازهای جدید پارس‌جنوبی گفت: هم اکنون صادرات میعانات گازی به میزان تولید این محصول در پالایشگاه های فازهای پارس جنوبی انجام می شود و با راه اندازی فازهای جدید گازی از جمله فاز ١٢، ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨ آمادگی لازم برای افزایش صادرات میعانات گازی در این منطقه وجود دارد.

بر پایه این گزارش، در پنج ماه نخست امسال چهار میلیون و ١٠ هزار تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و ٥٥٢ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ١٩ درصد و از نظر ارزش ٣٥ درصد افزایش یافته است.  میعانات گازی از نظر قیمت در بازارهای جهانی معادل نفت خام است.

(چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید