سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۰۳
IOTC
دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۰۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

شرکت های بزرگ هلندی علاقمند به سرمایه گذاری در پایانه های نفتی ایران

هفدهمین نمایشگاه بین المللی فراساحل هلند در آمستردام بستر مناسبی بود تا فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران برای فعالان و شرکت های معتبر خارجی معرفی شود. دراین نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آمستردام و با حضور دکتر جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

شرکت های بزرگ هلندی علاقمند به سرمایه گذاری در پایانه های نفتی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران هفدهمین نمایشگاه بین المللی فراساحل هلند در آمستردام بستر مناسبی بود تا فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران برای فعالان و شرکت های معتبر خارجی معرفی شود. دراین نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آمستردام و با حضور دکتر جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت های نفت و گاز پارس، فلات قاره ایران، تاسیسات دریایی و شرکت پایانه های نفتی ایران توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را معرفی کردند. شرکت پایانه های نفتی ایران نیز جذابیت های سرمایه گذاری خود در زمینه توسعه و مدرن‌سازی زیرساخت‌های صادراتی، تعمیرات اساسی و نوسازی مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و اسکله‌ها و گوی‌های شناور و بازوهای بارگیری را برای شرکت کنندگان در این رویداد معتبر معرفی کرد که در این راستا چندین شرکت معتبر هلندی و آلمانی در دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل و مدیران شرکت پایانه های نفتی ایران علاقمندی خود برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در این پروژه ها را اعلام کردند. شرکت های فعال در زمینه کشتی سازی، مهندسی ساختمان، طراحی و ساخت قایق های و یدک کش های ویژه عملیات پهلودهی و پایلوتیج، شرکت های فراساحلی و زیردریایی در زمینه انجام عملیات پایپینگ و مهار سازه ها و انتخاب مواد و عملیات جوشکاری زیردریایی، شرکت‌های بازرسی و ارائه دهنده مشاوره مهندسی در زمینه های ارزیابی صدمه شناورها و شرکت های بیمه و قراردادها در حوزه صنایع دریایی وهمچنین شرکت های فعال در زمینه مشاوره و پژوهش در خصوص صنایع انرژی‌بر از جمله فعالان صنعتی و اقتصادی هلند بودند که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با مقامات شرکت پایانه‌های نفتی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
هفدهمین نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی ۲۰۱۷ Offshore Energy) ) از روز سه شنبه ۱۸ مهرماه ۹۶ با حضور ۷۵۰ شرکت بین المللی از ۹۹ کشور جهان با هدف ارایه فرصت ها، توانمندی ها و انتقال فناوری های نو در عرصه فراساحل و انرژی های دریایی برگزار شد. درسال جاری ۱۸ شرکت ایرانی در قالب هیات‌های  ده نفره از مدیران و متخصصان صنعت نفت و گاز فراساحلی در پاویون جمهوری اسلامی ایران این نمایشگاه حضور داشتند.
در این نمایشگاه ابتدا علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه هلند در دیدار و گفت‌وگو با سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، نقش صنعت نفت و به ویژه عملیات صادرات نفت خام را در روابط دیپلماتیک ایران با جامعه بین الملل بسیارموثر خواند و گفت که روابط جمهوری اسلامی در پسابرجام وارد مرحله نوینی شده است و صنعت نفت تسهیل کننده و توسعه دهنده این روابط است.  
دکتر علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران هفدهمین نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی که در لاهه برگزار می شود اظهار کرد: ایران بدنبال دوری جستن از خام فروشی نفت و گاز وجذب سرمایه و تکنولوژی برای استفاده بهینه از این ثروت است.
وی با اشاره به اقدام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه قبل از امضای برجام در برگزاری یکی از بزرگترین همایشهای  فراساحلی ایران در خارج از کشور در هلند تصریح کرد: بسیار خوشحالیم آن همایش، سنگ بنای حضور گسترده شرکتهای ایرانی در نمایشگاه های مرتبط با نفت وگاز در سالهای بعد گردید و در نمایشگاه امسال شاهد مشارکت گسترده شرکتهای کشورمان هستیم. 
سفیر کشورمان افزود: نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی ازجمله فرصتهائی است که بستر لازم برای معرفی زمینه های همکاری با طرف های خارجی را فراهم می سازد.
جهانگیری یادآور شد: روابط دوجانبه ایران و هلند در دوره پسابرجام به مرحله نوینی وارد شده و دو کشور در راستای توسعه روابط ،سیاستها و برنامه های متعددی را در دستور کار دارند. در این چارچوب بخش انرژی ازجمله زمینه های مستعد برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هلند می باشد. سابقه همکاری ها در این حوزه وهمچنین ظرفیت های موجود دو کشور پشتوانه خوبی برای توسعه و افزایش همکاری ها در این حوزه می باشد، بویژه اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران دوری جستن از خام فروشی نفت و گاز و استفاده بهینه از این نعمت خدادای می باشد.تکنولوژی و سرمایه هلند می توان کمک خوبی برای تحقق سیاستهای کشورمان باشد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در دیدار با مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از فعال سازی ظرفیت‌های صنعت نفت کشورمان برای تبادل تجربه و جذب سرمایه از کشور هلند استقبال نمود و تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران از توانمندی و تجربه گرانبهای فعالان صنعت نفت کشور برای توسعه و افزایش همکاری های فی مابین ایران و هلند حمایت می‌کند.
در این دیدار، سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با تقدیر از تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند برای معرفی زمینه های سرمایه‌گذاری در ایران برای شرکت های هلندی گفت:‌ وزارت نفت اصلی‌ترین ساختار و زیربنای اقتصاد کشور است؛ در این میان باید به وزارت نفت کمک کرد تا در زمینه جذب سرمایه، به ویژه زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی و تامین تجهیزات موردنیاز به خصوص در بخش فراساحل و مرتبط به افزایش ضریب بازیافت را هموار نمود و اگر موانعی برای تحقق برنامه های وزارت نفت وجود دارد، با یک همت ملی و بسیج همگانی این موانع را بر طرف نمود.
وی، احیای سهمیه جمهوری اسلامی در سازمان اوپک را یک اقدام تاریخی وزیر نفت خواند و افزود: بحث تلاش برای تحقق و احیای مجدد سهمیه تولید نفت در اوپک، یکی از اقدامات اساسی و تاریخی بود که در سرنوشت کشور اثرتاریخی عمیقی داشت. اثر برخی از اقدامات ممکن است تا سال ها نمود نیابد ولی این تصمیمی که در وزارت نفت در آن زمان گرفته شد سبب افزایش تولید واحیای سهمیه ما در اوپک شد خوشبختانه احیای سهمیه ما صورت گرفت.
 موسوی یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم بحث برداشتن تحریم ها بود،خوشبختانه بعد از توافقات هسته ای و گشایشی که صورت گرفت وزیر نفت برنامه افزایش تولید را سریع ابلاغ کرد. اگر طرح پیشنهادی عربستان برای فریز نفتی و جریان کاهش تولیدمحقق میشد معلوم نبود سرنوشت کشور چگونه می شد، ما باید شایستگی های خودمان را نشان می دادیم یک کشور نفتی که یک زمانی در تولید و صادرات جزو 3 کشور اصلی بود الان یک تحریم ظالمانه باعث شده بود ما از حق خودمان دور شویم، تغییر دولت و نگرش جدید وزارت نفت باعث شد که ما برگردیم به وضعیت گذشته و این افتخاری بود برای کشور. 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: هم اکنون می توان گفت صنعت نفت یک صنعت زنده است . وقتی بررسی می کنیم می بینیم چقدر این تصمیم به شرایط رو به رشد صنعت نفت کمک کرد،اگر ایران حاضر می شد تا به سهمیه بندی رضایت دهد مطمئن باشید عوارض این تصمیم به امنیت اقتصادی کشود بسیار ضربه میزد چرا که بسیاری از برنامه هایی که دولت داشت به هیچ وجه امکان عملیاتی شدن آن وجود نداشت، خوشبختانه این اتفاق تبدیل به یک اتفاق بسیار مهم و موفقیت آمیز شد.
موسوی ادامه داد:‌برای حفظ شرایط و ارتقاء ظرفیت و توان صادرات نفت خام، یک سری پروژه ها  را طراحی کرده و اجرا نموده ایم همین طور برنامه هایی را نیز در دست اجرا داریم. ما در اردیبهشت سال گذشته و در سایه توافقات هسته ای  توانستیم رکورد صادرات روزانه 8 میلیون بشکه نفت را به دست آوریم ، اعتقاد داریم که باز هم این توان وجود دارد که این میزان را افزایش دهیم. 
وی گفت:‌در پایانه داری چابکی، ایمنی و سرعت سه مولفه و فاکتور بسیار مهم است. ما سعی داریم تا در این مسیر حرکت بکنیم. خوشبختانه اتفاقات خوبی رقم خورده، فضایی را ایجاد کرده ایم که زمانی مشتریان بین المللی پایانه های ما را مقایسه می کنند با سایر پایانه های منطقه، دقت، سرعت، چابکی و ایمنی پایانه های ما را تحسین کرده و به آن اعتماد کامل دارند. 
موسوی افزود: نوسازی پایانه نفتی خارگ انجام شده است و این پایانه در بین پایانه‌های نفتی دنیا و منطقه جایگاه خاصی را کسب کرده است. امسال اسکله آذرپاد نوسازی می‌شود.این اسکله غربی ما تا نفتکش‌های با گنجایش بیش از 300 هزار بشکه پهلودهی شوند. این خود، افزایش توان صادراتی جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.با اتمام و تکمیل تمامی پروژه های نوسازی و بهسازی اسکله ها، ظرفیت صادراتی جمهوری اسلامی از جزیره خارگ تا 2 سال آینده به روزانه 10 میلیون بشکه نفت خواهد رسید.
(دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۳۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید