دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۳۹
IOTC
یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۱۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بیمه ٩٠ درصد از محموله های نفت خام صادراتی از سوی ایران

سید محسن قمصری اظهار داشت: هم اکنون بیش از ٩٠ درصد از محموله های نفت خام صادراتی از سوی کنسرسیوم بیمه های ایرانی بیمه می شوند و تاکنون مشتریان ما از این موضوع راضی بوده اند.

بیمه ٩٠ درصد از محموله های نفت خام صادراتی از سوی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا، با یادآوری این که ایران طی سالهای گذشته برای بیمه نفتکش های خود یک کنسرسیوم داخلی تشکیل داده است، گفت: خوشبختانه این کنسرسیوم در دو سال گذشته با موفقیت توانسته است محوله های نفت ایران را بیمه کند و هم اکنون هیچ مشکلی برای بیمه کشتی های خود برای صادرات نفت به مشتریان نداریم.
 
وی افزود: معمولا شرکت های بیمه ای در دنیا تعدادشان بسیار محدود و بیشتر متعلق به آمریکا و یا وابسته به آمریکا هستند، بنابراین صنعت بیمه بسیار متاثر از شرایط سیاسی است.
 

قمصری ژاپن را تنها مشتری محموله های نفت خام  ایران اعلام کرد که خود محموله های نفتی اش را بیمه می کند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد:هم اکنون یک خوشبینی کلی در بازار نفت با توجه به شرایط سیاسی جدید ایجاد و  سبب افزایش امید در بین پالایشگاه های استفاده کننده نفت خام ایران نیز شده است. 

وی به علاقه پالایشگاه های کشورهای مختلف به نفت خام ایران به دلیل ماهیت کیفی این نوع نفت اشاره کرد و گفت: البته در حال حاضر فعلا ما با بازار عرضه در بازار های بین المللی نفت روبرو هستیم، از این رو بازار از قدرت کافی برخوردار نیست، اما با توجه به اظهارات اخیر برخی مسئولان پالایشگاهی دنیا به خصوص حاشیه دریای مدیترانه به نظر می آید این پالایشگاه ها به بازگشت نفت ایران به کشورشان امید دارند.
(یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید