یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۹
IOTC
چهارشنبه / ۷ دی ۱۳۹۰ / ۰۱:۰۰
سرویس : نکاء
کد خبر : ۳۱
گزارشگر : ۲
سرویس نکاء

آزمایشگاه های اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران، برترین آزمایشگاه مرجع در خاورمیانه شد

با اعلام رسمی موسسه استاندارد بین المللی مبنی بر تعیین آزمایشگاه های اداره شیمیایی پایانه نفتی ایران به عنوان برترین آزمایشگاه مرجع خاورمیانه، مدیریت این اداره توانست گواهی صلاحیت سنجی بین المللی را به عنوان متخصص و عضو صاحب نظر در کمیته های بین المللی کسب کند.

آزمایشگاه های اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران، برترین آزمایشگاه مرجع در خاورمیانه شد

به گزارش  روابط عمومی پایانه های نفتی ایران برومند شهبازی؛ رییس اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران گفت: نفت خام و فروارده های نفتی علاوه بر نقشی که در ابعاد بین المللی به لحاظ تامین انرژی مورد نیاز جهان ایفا می کند از جایگاهی ویژه در تامین ارز مورد نیاز کشور، افزایش تولید و اشتغال و نیز تامین منابع ریالی برای دولت در جهت سرمایه گذاری و ارائه خدمات بین المللی برخوردار است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، استراتژی بلند مدت مناسب برای مواجهه با مسائل ملی و بین المللی در قالب سیاست های کلی نظام در بخش آزمایشگاه ارزیابی کمی و کیفی نفت خام و فرآورده های نفتی، متکی به این اصول تدوین و برنامه ریزی مدونی بر اساس آن انجام شده است.

رییس اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: دیدگاه استراتژیک مدیریت آزمایشگاه این است که فرآورده های صادراتی این شرکت با رعایت استانداردهای بین المللی در جهت کیفیت مطلوب خدمات آزمون سنجی و رضایت مشتری مورد سنجش قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با جدا شدن پایانه نفتی خارگ از مناطق نفتخیز جنوب و قرار گرفتن تحت پوشش شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به رسالت صیانت از صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی در ابعاد مختلف انسانی، فیزیکی، اطلاعاتی و مالی با یک برنامه ریزی منسجم و اهداف مشخص، ارتقا کیفیت به طور وسیع در تمام منابع اغاز و تحول سازمانی در دستور کار قرار گرفت.

شهبازی اعلام کرد: ارزیابی و کنترل مشخصات کمی و کیفی نفت خام در چارچوب استانداردهای بین المللی از عوامل بسیار مهم در صیانت از تاسیسات پر ارزش زنجیره تولید، فرآورش، انتقال، صدور و پالایش نفت خام و فرآورده های نفتی به شمار می رود.

رییس اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران افزود: در وضعیت کنونی بازار نفت و با در نظر گرفتن تعداد زیاد رقبا، برنامه ریزی جامعی با لحاظ نقش محوری آزمایشگاه پایانه ها در چرخه صادرات و همچنین تعیین ارزش گذاری بر روی محصول صادراتی، انجام شده است.

وی در خصوص چشم انداز اداره شیمیایی شرکت پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: رسیدن به جایگاه برتر آزمایشگاه ارزیابی نفت خام در منطقه و مطرح شدن به عنوان یکی از سه آزمایشگاه ارزیابی نفت خام در پایانه های نفتی دنیا، ازجمله برنامه هایی است که اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران دنبال می کند.

شهبازی ابراز امیدواری کرد که تا انتهای برنامه چشم انداز 20 ساله اداره شمیایی شرکت پایانه های نفتی ایران به یکی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در سطح منطقه و دنیا به جهت ارزیابی کنترل کمی و کیفی و بررسی اجزای مختلف موجود در نفت خام تبدیل شویم.

رییس اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران، استراتژی کلان این واحد را شفاف سازی و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف سازمان برشمرد و اضافه کرد: شناخت فرصت ها و تهدیدهای سازمان و الزام به رفع مشکلات و ارزیابی عملکرد از طریق بازخورد آن در راستای اهداف و ماموریت سازمانی از دیگر استراتژی های کلان این سازمان است.

وی آموزش و توانمندسازی کارکنان در راستای بهبود مستمر کیفیت و ارتقای بهره وری و جذب نیروهای متخصص را به همراه توانمندسازی نیروهای قدیمی سازمان واستفاده از تجربه و دانش آنها را از دیگر برنامه های اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران عنوان کرد.

شهبازی با بیان این مطلب که توانمندسازی آزمایشگاه در تعیین مولفه های مشخصات کیفی نفت خام و فرآورده های نفتی با بیش از 250 درصد رشد روبرو بوده است، ادامه داد: برای اثبات گفته فوق می توان به افزایش تعداد آزمون های قابل انجام بر روی نفت خام و فراورده که از 12 مورد در سال 1379 به بیش از 50 مورد در سال 1387 رسیده است، اشاره کرد.

رییس اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران توضیح داد: هم اکنون آمادگی کامل جهت ارایه خدمات درراستای عرضه خدمات مشاوره فنی و تدوین مستندات لازم و استقرار سیستم استاندارد ISO/IEC17025 در سطح آزمایشگاه های وزارت نفت و دنیا وجود دارد.

وی اضافه کرد: با اخذ استاندارد ISO/IEC17025 آزمایشگاه های پایانه های خارگ و شمال ( نکا)، شرکت پایانه های نفتی ایران در زمره آزمایشگاه های معتبر جهانی قرار گرفته و در لیست آزمایشگاه های بین المللی صلاحیت سنجی ثبت شده است که اخذ این گواهینامه در سطح بین الملل موجب اطمینان و امنیت خاطر و رضایتمندی مشتری از حصول نتایج و خدمات ارایه شده می شود.

شهبازی با تاکید بر اینکه امروزه استاندارد سازی مهمترین مقوله در زمینه ایجاد، نگهداری و ارتقاء کیفیت سیستم ها، در سطح جهانی است، خاطر نشان کرد: سازمان ها و مراکز، دستیابی به استاندارد را از محورهای اساسی فعالیت های خود جهت نیل به خود کفائی و همچنین حضور موثر و دراز مدت در عرصه بازار جهانی کسب و کار و دانش قرار داده اند.

رییس اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران، ارتقا سطح آزمایشگاه های عضو و کسب اعتبار بین المللی، افزایش اطمینان از صحت نتایج ارایه شده توسط آزمایشگاه ها و استاندارد کردن روش های اجرایی و مدیریتی آزمایشگاه ها را از مزایای اخذ استاندارد ISO/IEC 17025 اعنوان کردو گفت: این استاندارد می تواند باعث سهولت همکاری میان آزمایشگاه ها و سایر سازمان ها  شود.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ استاندار فوق، سطح مشتری مداری از خدمات آزمایشگاهی در سطح دنیا ارتقاء یافته و همچنین امکان پذیرش آزمایشگاه ها به عنوان آزمایشگاه مرجع از طرف موسسه استاندارهای بین المللی ایجاد شده است.

شهبازی اظهار داشت: کسب استاندارد ISO/IEC 17025 توانست در عرضه و ارایه خدمات تخصصی و آزمایشگاهی در سطح کشور و پایانه های نفتی دنیا موثر واقع شود.

رییس اداره شیمیایی پایانه های نفتی ایران عنوان کرد: با گذراندن دوره های متعدد آموزشی تخصصی برای ارتقای توانمندی پرسنل در زمینه های علمی، عملیات آزمون سنجی و الزامات سیستم مدیریت کیفیت برگزار شده و زمان آموزشی حدود 5 برابر افزایش یافته است.

به گفته شهبازی، تمامی تجهیزات آزمایشگاه، روش های آزمون و ساختمان جدید آزمایشگاه بروزرسانی و با خریداری و فراهم کردن تجهیزات آنالیز آزمایشگاهی جدید با دقت بسیار بالا و مناسب و جذب نیروی انسانی متخصص و مجرب و اخذ گواهینامه های بین المللی شرایطی ایجاد شده که اعتراضات کشتی ها و شرکت های خریدار نفتی خارجی و شرکت های ثالث به نتایج آزمایشات طی دهه های قبل رابه سمت اعتمادسازی و اطمینان خاطر سوق بدهد.

 

 

(چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید