دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۱۴
IOTC
یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۰۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ظرفیت ذخیره سازی نفت صادراتی به ١٥ روز افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از بهره برداری چهار مخزن جدید ذخیره سازی در منطقه خارگ تا ٢٢ بهمن امسال خبر داد و گفت: با بهره برداری از این مخازن ایران به توان ذخیره سازی نفت صادراتی به مدت ١٥ روز دست خواهد یافت.

ظرفیت ذخیره سازی نفت صادراتی به ١٥ روز افزایش می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: ساخت چهار مخزن ذخیره سازی نفت خام با ٧٠ درصد پیشرفت هم اکنون در دست اجرا است و بر اساس برنامه این مخازن تا ٢٢ بهمن امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان این که با ساخت ٤ مخزن جدید (هر یک با ظرفیت یک میلیون بشکه‌) ظرفیت ذخیره سازی این شرکت در خارک به ٢٨ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت، افزود: مهمترین هدف از اجرای این پروژه، افزایش توان ذخیره سازی نفت خام و افزایش ظرفیت بالقوه بر اساس استانداردهای جهانی، جلوگیری از مخلوط شدن نفت خام سبک و سنگین و اجتناب از عملیات جداسازی است.

به گفته وی ساخت چهار مخزن ذخیره سازی به صورت همزمان، رنگ آمیزی مخازن و ساخت خطوط لوله پایپینگ بین مخازن جدید و قدیم نیز در حال انجام است؛ ضمن آنکه همه مخازن ذخیره سازی خارگ عملیاتی هستند.

موسوی تصریح کرد: با ساخت مخازن چهار میلیون بشکه ای به توان ذخیره سازی نفت صادراتی به مدت ١٥ روز بر اساس استاندارد روز دنیا دست خواهیم یافت ولی این میزان با توجه به میزان صادرات نفت تنظیم می شود.

وی گفت: بر اساس استانداردهای جهانی مخازن سقف شناور ذخیره سازی نفت خام باید ماهانه ١,٩ تا ٢ بار پر و تخلیه شوند و در صورتی که به دلیل نبودن ظرفیت لازم برای ذخیره سازی، شمار دفعات تخلیه و پر کردن مخزن افزایش یابد، مخزن دچار آسیب خواهد شد.

توان صادرات نفت روزانه ٥ میلیون بشکه در پایانه خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر آمادگی این شرکت برای صادرات نفت خام  و میعانات گازی گفت: همزمان با برنامه وزارت نفت برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت خام، ظرفیت عملیاتی لازم برای صادرات نفت به میزان سقف تعیین شده در اوپک در پایانه های نفتی ایجاد شده است.

موسوی تصریح کرد: ظرفیت سازی لازم برای صادرات روزانه پنج میلیون بشکه نفت در پایانه نفتی خارک ایجاد شده و هم اکنون بر اساس برنامه روزانه نفتکش ها برای صادرات نفت در پایانه نفتی خارک پهلوگیری می کنند و عملیات صادرات بدون هیچ مشکلی انجام می شود.

(یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید