جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۸
IOTC
سه شنبه / ۳۱ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۰۸:۳۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۹۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

آمادگی افزایش ظرفیت صادرات نفت خام/ پهلودهی سالانه 800 نفتکش در پایانه نفتی خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از آمادگی این شرکت برای افزایش ظرفیت صادراتی تاسیسات پایانه نفتی خارگ خبر داد و یادآور شد: سالانه 800 فروند نفتکش در پایانه نفتی خارگ پهلودهی و عملیات ارسال و تحویل دهی نفت خام به این تعداد نفتکش انجام می شود.

آمادگی افزایش ظرفیت صادرات نفت خام/ پهلودهی سالانه 800 نفتکش در پایانه نفتی خارگ
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در نشست با مدیران این شرکت در آستانه هفته دولت، بر حفظ انسجام و نظم عملیاتی در تمامی بخش های دریافت، ذخیره سازی، انتقال و بارگیری نفت خام، میعانات گازی  و فرآورده های نفتی تاکید کرد.
 
وی با اشاره به اهمیت انجام صحیح عملیات دریایی به منظور اجرای دقیق فرآیندهای عملیاتی صادرات نفت خام کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون برای پهلودهی و جداسازی نفتکش ها از شناورهای با سیستم رانش ASD که مجهیز به فناوری های روز می باشند استفاده می شود از این رو می توان نسبت به ضریب امنیت و ایمنی عملیات دریایی در تمامی شرایط آب و هوایی امیدوار بود.
 
موسوی یادآور شد: در زمستان سال گذشته با استفاده از این شناورها توانستیم با انجام عملیات دریایی و پهلودهی 8 فروند نفتکش در شرایط بد آب و هوایی، نفت خام صادراتی را به مشتریان خود تحویل دهیم و سهمیه جمهوری اسلامی در اوپک را حفظ کنیم؛ افتخار بزرگی بود که در تاریخ فعالیت شرکت پایانه های نفتی ایران برای همیشه ثبت است.
 
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسط شرکت ملی نفت ایران و با هدف پاسخگویی به مشتریان نفت خام ایران، حجم نفت خام صادراتی از طریق پایانه نفتی خارگ روزانه حدود 2 میلیون بشکه و سالیانه حدود 750 میلیون بشکه است.
(سه شنبه ۳۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۰۸:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید