پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷
IOTC
چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۵۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

جهانگیری: امضای قرارداد توتال شکست آمریکایی ها و تحریم ها است

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه هر کس به توسعه ایران علاقه مند است باید از قرارداد توتال خوشحال شود، گفت: امضای این قرارداد شکست آمریکایی ها و تحریم ها است؛ چرا که گفته شده بود پول و سرمایه به سمت ایران نباید برود.

جهانگیری: امضای قرارداد توتال شکست آمریکایی ها و تحریم ها است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در آئین افتتاح موزه بانک ملی ایران افزود: هر کس که به توسعه و پیشرفت ایران علاقه مند است باید از امضای قرارداد توتال خوشحال باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه نمی دانم چرا بعضی ها از امضای این قرارداد به هم ریخته اند که چرا این قرارداد بسته شده است، خطاب به این افراد گفت: انسان متحیر می شود؛ شما با دولت و با یک شخص مخالفت دارید یا با ملت ایران؟ امضای این قراردادها و کارها در جهت حمایت از ملت ایران و زندگی آنها و در جهت توسعه ایران است.

جهانگیری افزود : رهبر انقلاب فرمودند 200 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز باید سرمایه گذاری شود، در حالی که کل این قرارداد 5 میلیارد دلار است و هنوز 195 میلیارد دلار دیگر باید سرمایه گذاری شود.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان داشت: آمریکایی ها تحریم کرده اند و گفته اند کسی حق ندارد بیش از 20 میلیون دلار در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند، این قرارداد یعنی شکست آمریکایی ها و شکست تحریم هایی که گفته بود پول به سمت ایران نرود.

جهانگیری تصریح کرد: اولویت اول کشور ، امروز بدون تردید اقتصاد است که مکرر هم گفته شده و ما با چالش هایی اعم از بیکاری، معیشت مردم و قدرت اقتصادی آنها روبه رو هستیم.

(چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶) ۱۸:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید